ایسنا نوشت: منابع آگاه عربستانی اعلام کردند که محمد بن سلمان که منتظر است به جای پدرش در آینده نزدیک بر تخت پادشاهی تکیه بزند، به شدت نگران تحرکات پسرعموهایش در خارج است.

سایت اطلاعاتی "تاکتیکال ریپورت" به نقل از منابع عربستانی آگاه اعلام کرد: "پادشاه در انتظار" عربستان یعنی محمد بن سلمان که درحال حاضر ولیعهد است به شدت نگران فعالیت‌های برخی شاهزادگان در خارج به ویژه عبدالعزیز بن عبدالله، معاون سابق وزیر خارجه عربستان و پسر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان است که به رغم تماس‌های زیادی که از ریاض با او گرفته شده نمی‌خواهد به عربستان بازگردد. همچنین فرد دیگری که محمد بن سلمان نگران تحرکات اوست، عبدالله بن خالد بن عبدالعزیز است که این روزها نامش بسیار بر سر زبان‌هاست.

این درحالی است که برخی از شاهزادگان همچنان در اقامت اجباری یا بازداشت بوده و برخی در خارج از کشور نگران سرنوشت همتایانشان هستند. ویژگی مشترکی که تمامی این شاهزادگان دارند این است که علنا و کاملا دوستی و سرسپردگی خود را به ولیعهد نشان نداده‌اند.

برخی منابع می‌گویند، بازجویی که از ترکی بن عبدالله و عبدالعزیز بن فهد، دو شاهزاده عربستانی در راستای کمپین مبارزه با فساد انجام شد برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره روابط این دو با عبدالله بن خالد و روابط بن فهد با احمد بن عبدالعزیز، وزیر کشور اسبق بوده است.

همین سایت اطلاعاتی اخیرا به نقل از منابع عربستانی فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان مورد معاینه پزشکی در کاخش در شهر جده قرار گرفته و پزشکان به او توصیه کرده‌اند دو هفته استراحت کند. به گفته منابع، ملک سلمان دچار تنگی نفس شده و احساس خستگی و ضعف می‌کند.

وی در نشستی اعلام کرده بود که فعلا ضرورتی نمی‌بیند قدرت را به پسرش منتقل کند هرچند تمامی اقدامات لازم برای پادشاهی محمد بن سلمان در صورت وخامت اوضاع جسمانی ملک سلمان اتخاذ شده است.

در طول دو سال گذشته پیشرفت سریع محمد بن سلمان نگرانی‌ها و تنش‌هایی میان وی و برخی شاهزادگان در خاندان حاکم به وجود آورده است. هرچند که به نظر می‌رسید بعد از یک سری بازداشت‌ها و تصمیمات که قدرت و نفوذ محمد بن سلمان را تقویت کرد، این مسائل پایان یافته باشد اما برخی معتقدند که هنوز اوضاع و شرایط درست نشده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =