ایرنا نوشت: خبرگزاری 'شین هوا' چین در پوشش خبر حمله تروریستی اهواز گزارش داد: محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ، متحدان منطقه ای آمریکا در منطقه را مسئول حمله تروریستی روز شنبه دانست.

این خبرگزاری افزود: ظریف در توئیتی با اشاره به حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز واقع در جنوب ایران نوشت: ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را برای چنین حملاتی مسئول می داند.

شین هوا نوشت: دراین حمله حداقل 11 نیروی نظامی کشته (شهید) و بیش از 30 نفر دیگر مجروح شدند.

خبرگزاری رسمی چین درادامه درباره توئیت وزیرخارجه ایران گزارش داد که ظریف در توئیت خود افزود: ایران پاسخی سریع و قاطع در دفاع از جان ایرانیان (به تروریست ها) خواهد داد.


شین هوا افزود: صبح روز شنبه چهار فرد مسلح به رژه نظامی در شهر اهواز که به مناسبت سالگرد جنگ ایران و عراق در دهه هشتاد برگزارشده بود، حمله بردند، دو نفر از شبه نظامیان(تروریست ها) کشته و دو نفر دیگر دستگیر شدند.

وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول حمله در اهواز می داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها می دهد.

یک گروه مسلح تروریست وابسته به گروهک تجزیه طلب «الاحواز» امروز در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نطامی و انتظامی حمله کردند.
به گفته یک مسئول در اهواز تاکنون 24نفر در جریان این حمله تروریستی به شهادت رسیده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که شهدا اغلب از نیروهای سپاه، ارتش، خبرنگار و مردم حاضر در محل رژه نیروهای مسلح هستند، یادآور شد: در این حادثه بیش از 20 نفر مجروح شده اند که احتمال افزایش تعداد شهدا با توجه به شدت جراحت مصدومان وجود دارد.

در جریان این اقدام چهار عامل این حادثه تروریستی کشته، زخمی و دستگیر شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =