خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه خبر داد.

سیدهادی بهادری با اشاره به تلاطمات اخیر بازار مسکن و آینده پیش روی این بازار در کلانشهرها، گفت: متأسفانه قیمت مسکن در یک سال اخیر، پس از چند سال رکود این بازار، افزایش چشمگیر و چندبرابری داشت و این مسئله موجب شد که خانواده ها به ویژه زوج ها جوان، قادر به خرید مسکن در کشور به ویژه تهران نباشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در اقتصاد کشور این مسئله وجود دارد که اگر قیمت محصولی بالا رفت، قیمت آن دیگر به مقدار زیاد پایین نمی آید و این مسئله موجب شده که بازار همواره در تلاطم باشد، در بحث قیمت مسکن نیز این موضوع در گذشته اثبات شده که در صورت افزایش قیمت، نرخ مسکن کاهش چشمگیر نمی یابد.

مسکن و دلار

قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت
وی گفت: به نظر من قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت، اما تنزل قیمت محسوس نخواهد بود و تنها درصدی کاهش می یابد، البته برخی نیز معتقد هستند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا در آبان ماه، قیمت مساکن در کشور پایین می آید.

ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت در بازار مسکن، پیش بینی می شود که این بازار برای دوره ای چند ساله بار دیگر وارد رکود شود، زیرا قیمت ها آنقدر بالا رفته که خانواده ها توان خرید مسکن را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه بازار مسکن متأثر از اقتصاد کشور به ویژه حوزه ارز و طلا است، بنابر این تا زمانی که دلالان در بازارهای مرتبط فعال باشند، تلاطمات بازار مسکن تداوم خواهد داشت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    25 5
    ما تا به آنجا که به یاد داریم هر موقع تحریم و محدودیت اعمال شده ، قیمت کالاها و خدمات و از جمله مسکن افزایش یافته و نه کاهش . و اگر رکودی هم الآن بر بازار مسکن به دلیل افزایش افسارگسیخته قیمتها حاکم شده رکود تورمی است و نه رکود کاهشی . پس نمی توان انتظار کاهش قیمتها در دوران تحریم و محدودیت داشت .
  • بی نام RO ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    36 0
    این کارشناسارو از کجا میارید... چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    26 0
    ترا به خدا از این تحلیلها نکنید ....اصلا معلوم نیست نتیجۀ این تحلیل چیست ؟؟ قیمت مسکن تا پایان سال کاهش می یابد ؛ توان خرید وجود ندارد و در رکود فرو می رود ؛ بازار ارز و طلا بر آن تاثیر دارد و اگر دلالان فعال باشند تلاطمات بازار مسکن تداوم خواهد داشت..... تا اینجا شد سه نظر کاملا متفاوت و مبهم .
  • الهام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    21 8
    ایران و ایرانی هیچ وقت پیشرفت نمیکنند و همیشه هشتشون گرو نه شونه چون طمع دارن آخه بی انصافا خونه ای که 10 سال پیش ساختی چه ربطی به افزایش دلار داره ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    20 4
    با سلام ، قيمتي ريزش نخواهد كرد .آپارتمانهايي كه به هيچ عنوان ارزش يك دهم اين قيمتها را ندارند .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام فقط یه جمله بگم که اونهایکه تو دوران رکود میگفتن قیمتها حبابه و بالا نمیره و یسری دلالها دارن جو میدن... با این حرفاتون و کمپین راه انداختنها برای نخریدن یه عده رو بدبخت کردین که نتون خانه دار بشن خیالتون راحت شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من واقعا نمیدونم چرا قیمتها راکده کسی خرید نمیکنه همینکه شروع میکنه بالا رفتن ملت صف میبندن