باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پایگاه قطری العربی الجدید در کاریکاتوری تلاش ترامپ برای تطهیر چهره مقامات سعودی در پرونده ناپدید شدن جمال خاشقجی را به تصویر کشید.

پایگاه قطری العربی الجدید امروز با انتشار کاریکاتوری با عنوان «مداخله ترامپ در پرونده ترور خاشقجی» تلاش رئیس جمهور آمریکا برای تطهیر چهره مقامات سعودی را به تصویر کشید.

در این تصویر ترامپ در حالیکه حوله‌ای در دست دارد که عبارت MBS (مخفف محمد بن سلمان) برروی آن نقش بسته، در حال شستن دستان خون‌آلود ولیعهد سعودی است. در این تصویر همچنین جیب‌های ترامپ پر از دلارهای مقامات سعودی است.

ترامپ طی روزهای اخیر بارها نشان داده است که تمایلی به تنبیه عربستان ندارد و به وضوح اعلام کرده که تحریم عربستان و توقف فروش سلاح به این کشور با توجه به ضرر اقتصادی آن برای آمریکا به معنای تنبیه واشنگتن است نه ریاض.
کاریکاتور پایگاه قطری

بر همین اساس، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا با طرح این ادعا که "ممکن است افرادی بدون اطلاع سران حکومت سعودی خاشقجی را به قتل رسانده باشند" سناریوی جدیدی را مطرح کرده که هدف آن مبرا کردن آل‌سعود از این پرونده و رهایی یافتن از فشارهای سنگین کنگره برای توقف فروش تسلیحات به عربستان است.

ترامپ شب گذشته نیز بار دیگر مدعی شد که قتل خاشُقچی ممکن است کارِ "عوامل خودسر" باشد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، از روز دوم اکتبر (10 مهر) که برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، دیگر نه هرگز دیده شده و نه صدایی از او شنیده شده و تمام گمانه‌زنی‌های دو هفته اخیر نیز حاکی از قتلِ سازماندهی‌شده او به دست حاکمیت عربستان است.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند نوار صوتی ضبط‌شده‌ای دارند که ثابت می‌کند او در داخل کنسولگری عربستان در استانبول پس از شکنجه شدن، کشته شده و جسد او برای انتقال به بیرون از ساختمان، قطعه قطعه شده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    3 2
    نه سال داشتم که انقلاب شد. اون موقع شندیم که امام میگفتند، آمریکا شیطان بزرگ هست، متوجه مفهوم این حرف نمی شدم. ولی در این چند ده سال، با تمام وجودم شیطان صفتی سیاستمداران آمریکایی رو حس و درک کردم...