ایلنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اقتدار و امنیت را نمی‌توان در ایران شکاند و از بین برد،این موضوع خوابی بیش نیست

محسن رضایی در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز با بیان این‌که شهادت مظلومانه جمعی از مردم خوزستان را به محضر مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم، گفت: یاد امام و شهدای دفاع مقدس و عزیزانی که زن و مرد در این حادثه تلخ و تحمیلی به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حمله تروریستی اهواز یک حادثه کاملاً طراحی شده از بیرون مرزها بود، کاملا پیدا و مشخص شد که تروریست‌ها از طرف چه کشورهایی حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند.

محسن رضایی

وی ادامه داد: این‌که تروریست‌ها کجا آموزش دیده‌‌ و از کجا آمد‌ند را مسئولان اطلاعاتی توضیح خواهند داد.

رضایی خاطرنشان کرد: خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا ندارد و هویت خود را از دست می‌دهند، خوزستان فرزند ایران اسلامی است و از وفادارترین‌ها بوده و در حوادث مختلف دین خود را ادا کرده است در این دیار مردم عرب و لر جان فدایی‌های بسیاری کردند.

وی با بیان این‌که  مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع حضور پیدا کردند و شهید شده و همواره از جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم‌های دفاع مقدس همیشه در صحنه دیده شدند، عنوان کرد: این‌که کسانی بخواهند خوزستان را جدا کنند خواب تحقق‌ناشدنی دیده‌اند.

این فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد:  این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که ترامپ و اسرائیلی‌ها و کشورهای منطقه اعلام کردند تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است، در تیرماه و مردادماه تبلیغات زیادی کردند که از مشکلات اقتصادی مردم سوءاستفاده کنند و مردم را علیه نظام، امنیت و اقتدار خود به صحنه بیاورند درحالی که شکست خوردند.

وی افزود:این حادثه در حالی انجام شد که نیروهای مسلح رژه می‌رفتند، هدف آ‌ن‌ها این بود که شکست‌شان را را با عملیات پر سر و صدا جبران کنند اما این اقدام آن‌ها نیز جز یأس و ناامیدی برای خودشان چیزی نداشت.

سرلشکر رضایی تاکید کرد: تمام دنیا می‌داند که رژه در میان مردم انجام می‌شود و این افتخاری است که بین نیروهای مسلح و مردم فاصله‌ای وجود ندارد، اگر رژه در بیابان و جای دیگری بود در آنجا تیراندازی می‌کردند، اینها لباس نظامی پوشیده بودند و ۱۰ تا ۱۲ دقیقه طول کشید و به‌خاطر حضور نیروهای مسلح در میان مردم در ابتدا نشد تیراندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار و امنیت را نمی‌توان در ایران شکاند و از بین برد، این موضوع خوابی بیش نیست. امروز اقتدار و امنیت در ایران نهادینه شده و در واقع اقتدار و امنیت به سادگی در کشور از بین نمی‌رود. از مسئولان وزارت خارجه می‌خواهیم مشکل را به زودی حل کنند و تنها به تذکر اکتفا نکنند، سرکرده‌های این تروریست‌ها الان یا در انگلستان یا در هلند و یا در دانمارک هستند، اقدام عملی و جدی داشته باشید.

 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =