حجت الاسلام زائری با انتشار پستی درباره سریال ماه رمضانی شبکه یک نوشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام محمد رضا زائری در صفحه ایستاگرامش، نقدی بر سریال «سرّ دلبران» ساخته محمدحسین لطیفی نوشت.

 او در این پست با اشاره به ویژگی‌های این مجموعه تلویزیونی نوشت: «مجموعه تلویزیونی «سرّ دلبران» که این شبها ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود، تجربه ای متفاوت و تازه در پرداختن به موضوع روحانیت است. محمد حسین لطیفی در این اثر جذاب و جدید به خوبی از ظرفیت دراماتیک مسجد برای طرح موضوعات اجتماعی استفاده کرده است. 

یکی از مهمترین موضوعات، نقش روحانیت و باورهای سنتی مردم بوده که جسارت سیما در طرح موضوعی چپنین مهم واقعا جای تحسین دارد. وقتی مردم ذهنیتی پیدا کرده اند که حاج آقا(روحانی سریال) صاحب کرامات است ولی سید روحانی جوان می گوید من نمی خواهم از باور مردم دزدی کنم!. سید می گوید: "این شفایی نیست که کار من باشد، این شفا نیست، من اگر می توانستم شفا بدهم مریض خودم را که روی تخت بیمارستان است شفا می دادم"! جماعت می گویند: "این بزرگی و تواضع شماست، صلوات بفرست"!. روحانی جوان می گوید: "شفا نیست، شما حالا می خواهید صلوات بفرستید، بفرستید! ولی این شفا نیست". جماعتی که از جایگاه روحانیت استفاده می کنند برای کاسبی خودشان-و دور و بر خودمان همین امروز - فراوانند! آخرش هم بدنامی برای روحانیت می ماند!. همه صاحبان بانک و سرمایه و قدرت و ... که مشغول کاسبی خودشانند و روحانیت هم بخشی از چینش و محاسبه کاسبی شان است! و حتی نمی گذارند همان روحانیت کلمه ای سخن بگوید.»

«سرّ دلبران» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت 22:15 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    23 1
    این نقد نبود که تعریف بود.. متن رو دقیقتر بخون عزیزم
  • امینی A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    4 2
    متوجه نشدم آقای زائری ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    8 0
    خیلی نامردی تیتر میزنید
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    1 0
    فقط برزو ارجمند نقش رو شیرین کرده در صورتی که کسی دیگه بازی کرده بود خیلی ها نمی دیدن هر روز این قشر از جامعه رو می بینیم تکراری شدن