با حضور دکتر محمد حسین نظری پدر مرحومه مژگان نظری ،همکاران مرحومه سکینه کاظمی،همکلاسیان مرحومه فاطمه دالوند،رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ؛معاونین و جمعی از کارکنان این دانشگاه مراسم یادبودی بمناسبت درگذشت جانباختگان این حادثه در مسجد دانشکده علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،در این مراسم ضمن قرائت فاتحه و خواندن دکلمه توسط یکی از همکلاسیان مرحومه فاطمه دالوند ،و اجرای مداحی ،دکتر محمد حسین نظری سخنانی ایراد نمودند.
دکتر محمد حسین نظری پدر مرحومه مژگان نظری در این آیین گفت:

من در مرکز سیل عاطفه ها بودم

اگر ما برای گروهی از عزیزان یک مجلسی را تشکیل دادیم باید بدانیم فوت این عزیزان چه تاثیری در زندگی ما داشته است.

شما می بینید که بعد از اینکه یک سونامی در مملکت ژاپن پیش آمد ،بعد از اینکه کار تمام شد از خصایص مردم این بود که مقدار زیادی پول پیدا کردند ،اما تحویل دولت دادند ،هیچ وقت صف نانوایی ها شلوغ نشد ،کسی مواد غذایی احتکار نکرد،تا اینکه گفتند مردم ژاپن حق شان است که تویوتا بسازند.

من فکر می کنم بدنبال وقوع حادثه هواپیما در یاسوج ،مردم یاسوج از مردم ژاپن برتر بودند،آیا شما این سیل عطوفت و مهربانی مردم را ندیدید،من در مرکز سیل عاطفه ها بودم،شما نمی دانید از بچه یکساله که برای نجات سرنشینان دعا می کرد تا آن بانوی ۵۲ ساله بهبهانی که می گفت ،من دائم می نشینم و مرتب این کلیپ " ور کشی اور تری" را نگاه می کنم تا گریه کنم و برایشان دعا کنم .

از تمام ایران و خارج از ایران دوستان و همکلاسی ها بمن زنگ می زنند ولی بغض اجازه صحبت را به آنها نمی دهد ،من فکر می کردم که انگار نزدیکترین فرد به آنها فوت کرده است .

وجود جسد دختر من در کوه دنا هیچ غمی ندارد

این سیل عاطفه ها و سونامی محبت آیا مهم نبود ،که در این جلسه از آنها صحبت کنیم ؛بنظر من وجود جسد دختر من در کوه پر افتخار دنا برای من هیچ غمی را ایجاد نمی کند،دختر من بهترین جا است ،دانشمند آلمانی خواهش میکرد که بعد از مرگ او را در کوه دنا بخاک بسپارند،بودن دختر من در آنجا غمی برای من ندارد .

اگر می بینید من خیلی تاثر ندارم و گریه نمی کنم بخاطر شماهاست بخاطر مردم ایران و بخصوص مردم استان است که این غم را بین خودشان تقسیم کردند.

ما متاسفانه بدنبال این هستیم که چند آمبولانس به سمت محل حادثه حرکت کرده است ،آیا هواپیما رادار داشت ،آیا سنسور هواپیما یخ زده بود،این موارد باید بررسی شود که ایراد از کجا بوده است ،باید کارشناسان نظر دهند که ایراد کار از کجا بوده است نه من که متخصص گوش ،حلق و بینی هستم .

عادت کردیم که هر کسی در باره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید


ما در مملکت عادت کردیم که هر کسی در باره هر چیزی که تخصص ندارد سخن بگوید ،باید بگذاریم کارشناسان نظر دهند،چرا که کار باید به کاردان سپرده شود.

ما باید در مورد عاطفه ها سخن بگوییم که در دنیا بی نظیر است ،در شهر سی سخت زمانی که مستر هانس جامعه شناس معروف برای اولین بار در یک جلسه فاتحه خوانی شرکت کرد،بسیار غصه خورده بود که ایکاش پدرش در شهر سی سخت فوت می کرد .

شرمنده حرف خود شدم


شما به من کمک کردید و غم مرا حمل نمودید ،من روز اول صحبت می کرد و فکر می کردم به این گفته سعدی : غم روزگار گفتن که شبی نخفته باشی به درازای سالی، فکر می کردم که مردم بمن تسلیت می گویند حاصل صحبت سعدی است که غم من را درک نمی کنند ،مثل همه مردم که ما در خیابان می بینیم که در چمن ها جمع شدند برای رفتن به فاتحه خوانی ، اما الان واقعا شرمنده این حرف خودم شدم.

این مردم خیلی خوب هستند،مردم ما محب هستند، اما متاسفانه هر کلیپی از این مردم به خارج از کشور ارسال می شود این است که هموطنانشان چیزی از درون سطل زباله برای خوردن بر می دارند.

هرگز نتوانستیم عاطفه مردم را به تصویر بکشیم

رسانه ها باید عطوفت و مهربانی مردم را به تصویر بکشند و از این مراسم فاتحه خوانی ها برای خارج از کشور ارسال کنند،این عاطفه های مردم می تواند جو کنونی مملکت را تغییر دهد و کشور را بسازد،اما متاسفانه ما اصل ماجرا که عاطفه مردم است و سونامی مهربانی ها را هرگز نتوانستیم به تصویر بکشیم .

این حادثه اخلاق و شخصیت مرا تغییر داد،من دیدم این مردم خیلی محب و مهربان هستند، من ۲۳ سال در این شهر بودم ،بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار عمل جراحی انجام دادم، همیشه فکر می کردم من طلبکار این مردم هستم اما الان خدا می داند در حالیکه دختر م را از دست دادم با افتخار می گویم من بدهکار مردم هستم،.

اگر اخلاق در شهر ما کم شده است ایراد از جای ذیگر است


اگر محبت این مردم طی این یک هفته را در یک کفه ترازو بگذارید وکار ۲۳ ساله من را هم در کفه دیگر بگذارید ،من می گویم عاطفه مردم خیلی سنگین تر است.

ااز شما می خواهم که قدر این مردم را بدانید ،قبلا من هر وقت مردم را می دیدم که جمع می شوند برای رفتن به فاتحه خوانی مخالفت می کردم ولی حالا می فهمم که اشتباه می کردم ، چه فرهنگ غنی داریم ،قدر این فرهنگ را بدانید ،باید مثل مردم ژاپن این فرهنگ بزرگ را به تصویر بکشیم تا دنیا ما را بشناسد.

اما متاسفانه ما همه صحبت می کنیم که بال هواپیما فلان بوده چند سال از عمر مفید آن گذشته است ،به آنهایی که می گویند اخلاق در مملکت ما بخصوص در شهر ما کمرنگ شده است ،اگر بی اخلاقی هایی وجود داشته و یا به اتوبوسی حمله شده از دیگر ضعف ها بوده است.

گفتم پارتی بازی نکنید


من می بینم که این مردم چقدر عطوفت دارند،کسانی هستند که در این حادثه زن و بچه های خودشان را از دست داده اند اما به بین دیگر خانواده ها می روند تا به آنها دلداری دهند.

من از مسئولین می خواهم که غیر بومی های این حادثه را که هر چند که الان غریب نیستند و به دلیل محبت مردم احساس غربت نمی کنند اول به کار آنان برسند.

چندین بار از دوستان بمن زنگ زدند که عکس دخترت را برایمان بفرست تا زودتر جسد را پیدا کنیم من قبول نکرم و گفتم همه این ۶۶ نفر فرزندان وبرادران من بوده اند و نیازی به پارتی بازی برای دختر من نیست .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قراب IT ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    21 0
    احسنت به این پزشک لایق وعالیقدز واندیشه بزرگش
  • مهدی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    21 0
    خدا شاهده که هر چه هموطن مثل تو داشته باشم کم است.درود بر شرفت...
  • ناشناس A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    7 5
    درود بر این دکتر و پدر فهیم که به خوبی قدرشناس محبت هموطنان خودشه. علیرغم داغی که دیده با متانت و آگاهی لازم در مورد سانحه هواپیما یی حرف میزنه. راستی جقدر خوبه که به قول ایشان درک و فهم ایرانی ها در آداب و رسوم خوب مون از جمله حضور در مراسم فاتحه و ادای احترام به بازماند گان فیلم تهیه بشه و بفرستیم برای کشورهای دیگه. نه به تصویر کشیدن توحش و فقر ایرانیها رو که تو فیلمهای کارگردانان وابسته برای بردن جایزه از فستیوال های خارجی تهیه میشه.