۹۵ درصد بقای طبیعت با گرده‌افشانی زنبور ممکن است

رئیس انجمن ملی عسل ایران به تعابیر قرآنی در موضوع عسل به عنوان محصول شفابخش و مصفا و تولید شده از دامن طبیعت اشاره و تصریح کرد: ۹۵ درصد بقای طبیعت با گرده‌افشانی زنبور ممکن است و اگر در این چرخه نقصی رخ دهد قطعا تمام حیات بشری به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل، رئیس انجمن ملی عسل ایران گفت: دولت در دستگیری از فعالان صنعت کندو باید از تولید و صادرات عسل این محصول شفابخش به شکل همه‌جانبه حمایت کند.

عبدالرضا بیگناه در جلسه گرامیداشت روز جهانی عسل در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: صنعت زنبور و زنبورداری در کشور ما از سابقه و دیرینگی برخوردار است به طوری که در قرآن کریم نیز به اهمیت و پیچیدگی زندگی زنبور و تولید عسل به عنوان ماده غذایی شفابخش و پرانرژی اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورمان از ویژگی آب و هوایی و تنوع گیاهان برخوردار است زنبورداران ما در هر چهار فصل با حضور در مناطق مختلف اقدام به تولیید و تهیه عسل ناب می‌کنند که در این بین شهد سبلان از معروفیت و مشهوریت برخودار است.

رئیس انجمن ملی عسل ایران‌ سختی کار تولید عسل را به همت و تلاش عشایر، روستائیان و جامعه زحمتکش و چادرنشین با تحمل سختی‌ها و مرارت‌های متعدد یادآور شد و بیان کرد: صنعت زنبورداری امروز با برخی مشکلات و تنگناها روبروست که گاه تولیدکنندگان را از انگیزه کار و تلاش بازمی‌دارد که شایسته است برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران همراهی خود را در حل مشکلات زحمتکشان این عرصه به خوبی نشان دهنند.

بیگناه به تعابیر قرآنی در موضوع عسل به عنوان محصول شفابخش و مصفا و تولید شده از دامن طبیعت اشاره و تصریح کرد: ۹۵ درصد بقای طبیعت با گرده‌افشانی زنبور ممکن است و اگر در این چرخه نقصی رخ دهد قطعا تمام حیات بشری به خطر می‌افتد.

وی خواسته اصلی فعالان صنعت کندو را توجه به حمایت از تولید باکیفیت و صادرات‌محور دانست و افزود: این تولید که مصداقی از تولید کالای ایرانی است می‌تواند در ارزآوری و تقویت اقتصاد داخلی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =