شهرداری برای تقویت و رونق هسته مرکزی زنجان تلاش می کند

شهردار زنجان گفت: اعتقاد ویژه ای به تقویت هسته مرکزی شهر و حفظ آرامش این محدوده داریم، بنابراین باید به هر شکلی این منطقه را از یک سو آرام سازی و از سوی دیگر تقویت و رونق بخشی کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، مسیح اله معصومی افزود: باید تا می توانیم از تمرکز فضاهای تجاری بزرگ در هسته مرکزی شهر کم کنیم و انگیزه حضور مردم و توجه ویژه به بافت مرکزی را مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار کرد: برهمین اساس، اگر در طرح قبلی سبزه میدان بنا بر احداث 40 هزار متر مربع فضای تجاری بود، این مساله در طرح جدید علیرغم متضرر شدن شهرداری، حذف شد.

معصومی خاطرنشان کرد: حذف بافت تجاری در طرح سبزه میدان از سویی با هدف ایجاد نکردن رقیبی برای بازار و فضاهای تجاری مرکز شهر بود و از سوی دیگر خود شهرداری عاملی برای تمرکز ورود خودروی بیشتر به محدوده مرکزی نشود.

شهردار زنجان گفت: بازگشایی خیابان های هفت تیر و ادامه زینبیه غربی هم با هدف انتقال ترافیک از محدوده مرکزی به خارج از شهر انجام شد.

معصومی ادامه داد: پیاده راه به عنوان محوری در جهت تقویت و رونق اقتصاد هسته مرکزی شهر زنجان ایجاد می شود که انتظار می رود بازاریان و کسبه محل همراهی لازم را با شهرداری در ساخت و ایجاد این پیاده راه داشته باشند.

وی اضافه کرد: این قول را به تمام بازاریان و کسبه محل می دهم که این مجموعه روز به روز فعالتر و پویاتر شود اما به حتم مانع از کسب و کار آنان نخواهد شد.

معصومی افزود: برای تقویت هسته مرکزی شهر، شهرداری موضوع ساماندهی راسته های بازار را هم در دستور کار قرار داد به گونه ای که بنا شد ساماندهی کف بازار با مشارکت خود بازاریان باشد و بدنه و پوسته آن را میراث فرهنگی اجرا کند.

شهردار زنجان گفت: در عمل وحدت نظری میان میراث فرهنگی و خود کسبه ایجاد شد تا به این روش بتوان تمام محورها را مرمت و احیا کرد و شهرداری هم مسئولیت تامین مصالح و مواد مورد نیاز کف را بر عهده گرفت.

وی اظهار کرد: نگاه شهرداری همواره این بوده که کسب و کار به خصوص در هسته مرکزی شهر رونق داشته باشد و با افزایش فضاهای تجاری بی رویه موجب کاهش درآمد و ضعف بازار نشود.

معصومی خاطرنشان کرد: شهرداری پیاده راه را هم در قبال همین نگاه ایجاد می کند و انتظار می رود بازاریان در این زمینه همراه باشند.

شهردار زنجان پیش از این خبر از ایجاد پیاده راه در محدوده تقاطع فردوسی تا چهار راه انقلاب خیابان امام خمینی(ره) داده و زمان بهره برداری از آن را شهریور امسال اعلام کرده بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =