۰ نفر
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

ایلنا نوشت:معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به این‌که سازمان‌های نظام مهندسی با پول مهندسان ناظر سرمایه‌گذاری متعددی را انجام داده‌اند، اظهار کرد:‌ خرید املاک، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و ... از جمله سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌ها با پنج درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بوده است.

 حامد مظاهریان  در خصوص ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لغو کسر پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر،  اظهار کرد‌: از بدو ورود من به مسئولیت معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همواره این درخواست از سوی مهندسان مطرح می‌شد که چرا از حق‌الزحمه آنها پنج درصد توسط سازمان‌هایی که توان مالی کافی برای اداره امور خود را دارند،‌ کسر می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ سابقه این کسر پنج درصد به ابلاغیه معاون وزیر در سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد، زمانی که سازمان‌ها به عنوان نهادهای غیردولتی متکی به بخش خصوصی بودند و شاید از توان مالی لازم برخوردار نبودند.

وی ادامه داد: در طول بیست و چند سال اخیر فرآیند ساختار مالی و بنیه سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان دگرگون شده و برآورد می‌شود این سازمان‌ها در کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند.

معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به این‌که سازمان‌های نظام مهندسی با پول مهندسان ناظر سرمایه‌گذاری متعددی را انجام داده‌اند، اظهار کرد:‌ خرید املاک، سپرده‌گذاری در بانک‌ها و ... از جمله سرمایه‌گذاری‌های سازمان‌ها با پنج درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر بوده است.

مظاهریان تاکید کرد:‌ روشن است در این قضیه باید تجدیدنظر صورت می‌گرفت که با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مهندسان مالک حق‌الزحمه خودشان هستند و آنها می‌دانند با پول خود چه کاری کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس ناظر A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    0 0
    لطفا این املاک را به نسبت سهم هر ناظر به مهندسان ناظر برگدانید دیگران دارند از مال امانت ناظران استفاده میکنند در بیست سال گذشته . بس است این همه حق و حقوق مهندسان پایمال شد؟