۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۹

ایسنا نوشت: ایرج راد با اشاره به اینکه هرکسی درباره امور مالی خانه تئاتر مسئله دارد به مراجع ذیربط شکایت کند، تاکید کرد: خانه تئاتر متعلق به من نیست و هر وقت خواستند مجوز آن را می‌دهم تا فرد دیگری را به عنوان مدیرمسئول انتخاب کنند.

مدیرعامل پیشین خانه تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره سند ساختمان جدید خانه تئاتر که ۲۵ فروردین ماه افتتاح شد و نیز بحث‌هایی که پیش از این درباره مالکیت این مجموعه به نام خودش مطرح بوده، بیان کرد: سند این ساختمان نه شریک دارد و نه سهامدار. به اسم هیچ کس نیست جز خانه تئاتر. هر آجری هم که خریداری شده به اسم تئاتری‌ها بوده است.

راد درباره موضوع تشکیلاتی خانه تئاتر گفت: هیچ کدام از چیزهایی که خریداری شده به اسم من نیست بلکه به اسم خانه تئاتر است. اصلأ نمی‌دانم چرا تصور میشود موسسه بودن خانه تئاتر بد است در حالی که خانه سینما و خانه موسیقی هم موسسه هستند و فردیت در آنها جایی ندارد.

وی ادامه داد: خانه تئاتر و موسسات دیگر زمان تاسیس باید یک نفر را به عنوان مدیرمسئول معرفی می‌کردند که درباره تمام مسائلی که آنجا اتفاق می‌افتد پاسخگو باشد و این فرد صاحب آن موسسه نیست، یعنی در اولین فرصت صاحب امتیاز که‌ در اینجا هیئت مدیره و خانه تئاتر است می‌تواند او را برکنار کند ولی مجمع عمومی باز هم باید یک‌ نفر دیگر را انتخاب کند چون نمی‌تواند بدون مدیر مسئول باشد و این درست مثل موقعیت مدیرعامل است که در واقع کارمند خانه تئاتر است.


او با تاکید براینکه این تعاریف گاهی به اشتباه مطرح می‌شود ، گفت: بزرگترین جایگاه حقوقی این موسسات طبق اساسنامه مجمع عمومی است و است تشکیلات متعلق به کسی نیست.

راد در پاسخ به اینکه‌ بیشتر انتقادات ‌ناشی از این است که گفته می‌شود اصل مجوز خانه تئاتر به اسم یک نفر است و این ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، یا لحنی گله مند اظهار کرد: مگر مجوز به اسم من نیست؟ من همینجا می‌گویم که خانه تئاتر مال من نیست، هر وقت خواستید مجوز را می‌دهم تا هر کسی را که می‌خواهید مدیرمسئول کنید. اینها همه شایعه است مگر می‌شود چنین جایی برای من باشد؟ من در زمان تشکیل خانه تئاتر انتخاب شدم و خودم متقاضی نبوده‌ام که چنین جایی را داشته باشم.

او اضافه کرد که خانه تئاتر می‌تواند فعالیت صنفی داشته باشد و در کنار آن یکسری فعالیت فرهنگی و هنری هم انجام دهد.

راد درباره مسائل مالی خانه تئاتر نیز گفت: وقتی برای یک تشکل می‌خواهید حسابی باز کنید باید اساسنامه، شماره ثبت، مجوز ارشاد و اسامی افرادی که از سوی هیئت مدیره معرفی می‌شوند به بانک معرفی شود تا بانک بپذیرد.‌ضمن اینکه ما هر سال به وزارت دارایی اسناد خود را ارائه می‌دهیم و اظهارنامه مالیاتی پر می‌کنیم یعنی اگر اینطور نباشد اصلا برای ادامه فعالیت به مشکل برمی‌خوریم.

او افزود: از زمانی که من بودم تمام اسناد را به درستی حفظ کردم و بارها حسابرسی شده است. به همین دلیل نمی‌دانم برخی حرف‌هایی که گفته می‌شود بر چه اساس است ولی هیچ وقت نخواستم وارد شوم اما همیشه گفته‌ام اگر کسی در این خصوص شکایتی دارد و فکر می‌کند در امور مالی مسئله خاصی وجود دارد به مراجع مربوط شکایت کند و اگر اشکالی وجود داشت هر تصمیمی که لازم است گرفته می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =