معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور: تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است

معاون علمی‌فناوری رئیس‌جمهور معتقد است که مقاومت در برابر شکل‌گیری و رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، پیامدی جز ورود خارجی‌ها به همراه ندارد و «تلگرام» را مثالی از این ماجرا می‌داند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سورنا ستاری که اوایل اردیبهشت‌ماه مهمان کافه‌خبر بود، در بخشی از سخنانش گفت: «مدیریت کشور در حال حاضر به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد در مقابل این بچه‌ها مقاومت کند، باید به خارجی‌ها اجازه ورود به کشور را بدهد. من این را در کنفرانس بانکداری هم گفتم. اگر جلوی دیجی‌کالا را بگیرید، آمازون وارد خواهد شد. اگر جلوی آپارات را بگیرید، یوتیوب وارد خواهد شد. اگر جلوی کافه بازار را بگیریم، پلی‌استور اینجاست. تلگرام حاصل بی‌عرضگی خودمان است. نمی‌شود یک اپلیکیشن خارجی در کشور راست‌راست راه برود و اپلیکیشن داخل تا خواست کاری بکند، فلان دادگاه یا سازمان، احضار و بازخواستش کند. این در شورای عالی فضای مجازی خیلی وقت پیش بحث شد و در شب عید هم مصوبه‌ای در قوه قضاییه به تصویب رسید که تعاملات قانونی را در این زمینه تسهیل می‌کند.»

مشروح کافه‌خبر دکتر سورنا ستاری در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوشا A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    11 0
    ایشون هم فقط لب و دهن تشریف دارن.حرفای قشنگ زیاد میزنن. توضیح واضحات میدن ولی در عمل هیچ کار مفیدی انجام نمیدن و ندادن. حقوق هم بابت توضیح واضحات میگیرن لابد.
  • بدون نام ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    7 0
    حتي عرضه نداشتيد كساني رو كه خواستند انگشت اتهام رو از خود دور كنند رو به مردم معرفي كنيد تا مدام گردن اين و اون نندازند
  • بی نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
    6 0
    شما بعنوان معاون علمی ریس جمهور میلیونها تومان ماهانه حقوق میگیرید که وظیفه تان را که راه بازکردن برای فعالیتهای علمی است را به سخره بگیرید و آخر سر بگویید از بی عرضگی خودمان است؟ یا از پول نفت تنبل شدیم؟ از عجایب شیخ ما این است شیره را خورد گفت چه شیرین است حقا که همه چیزمان به هم می آید.