حفظ بافت تاریخی شهر اولویت شهرداری زنجان است

شهردار زنجان با بیان اینکه هرکسی بخواهد در درون محدوده شهر ساختمانی را بسازد یا تعمیر کند باید از شهرداری مجوز بگیرد، گفت: ما موظف هستیم انطباق ساخت و سازهای مختلف در نقاط شهری، را با ضوابط و قوانین چک کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، مسیح‌اله معصومی اظهار کرد: متولی نگهداری شهر شهرداری است و برای هرگونه ساخت و ساز و تعمیر و نگهداری و تخریب و یا تعریض کارها در معابر شهری چه مالک خصوصی و چه نهاد دولتی باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

وی با بیان اینکه هرکسی بخواهد در درون محدوده شهر ساختمانی را بسازد یا تعمیر کند باید از شهرداری مجوز بگیرد، بیان کرد: ما موظف هستیم، برای ساخت و سازهای مختلف در نقاط شهری، انطباق آن عمل را با ضوابط و قوانین چک کنیم و اکر منع قانونی نداشت، آن را اجرایی کنیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه خود شهرداری نیز حامی بناهای تاریخی است و البته اجرای پیاده‌راه به منظور اهمیت بخشیدن به بافت تاریخی شهر است، گفت: همچنین هدف از اجرای طرح سبزه‌میدان نیز همین حفظ بافت تاریخی و اهمیت بافت ارزشمند مرکزی شهر بوده است.

معصومی با اشاره به اینکه حفظ خانه‌های تاریخی و ارزشمند از برنامه‌های شهرداری است، گفت: اما اینکه یک نهاد دولتی مستقیم و بدون خبر و بدون اخذ مجوز از شهرداری به صورت خودسرانه آغاز به تخریب یا بازسازی کند با آن مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه پلمب خانه حکیمیان به این علت بوده است که ما به میراث فرهنگی تاکید کردیم که باید نسبت به اخذ مجوز اقدام شود، تصریح کرد: مجوز این کارها با شهرداری است و در این موضوع میراث فرهنگی مجوزی از شهرداری منطقه اخذ نکرده بود و به همین علت تا اخذ مجوز کار تعطیل شد البته به منطقه تاکید شده که در صورت اقدام به اخذ مجوز همکاری لازم با میراث فرهنگی انجام شود.

معصومی با اشاره به اینکه شهرداری مخالف احیای بناهای تاریخی نیست، گفت: شهرداری نهایت همکاری را با دستگاه‎های اجرایی دارد و در این زمینه مضایقه نکرده است.

وی تصریح کرد: البته ما در شهرداری مخالف کار غیرقانونی هستیم و معتقدیم که دستگاه‌ها باید در قبال یکدیگر قانون را اجرایی کنند، همانطوری که شهرداری نیز در قبال سایر دستگاه‌ها این کار را عملیاتی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =