رئیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان گفت : باید خداوند را شاکر بود که توانستیم با اجرایی شدن این طرح رضایت مردم شهرستان و مناطق اطراف را بیشتر جلب کنند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر محسن صادقیان افزود: زایشگاه ال دی آر(بلوک زایمانی تک نفره) بهترين مدل زايشگاه در دنيا است. دراين مدل يک اتاق ويژه براي زايمان به مادر باردار اختصاص داده مي شود که امكان حضور همسر يا يكي از محارم وجود دارد. درحالي كه قبلاً در زايشگاه اينچنين روندي اصلاً وجود نداشت و هر مرحله در يك فضاي جداگانه انجام مي‌شود، آن هم بدون حضور هريك از افراد يادشده مگر در بيمارستان هاي خصوصي.

وی، هدف از اجرای شدن این طرح را تبدیل بخش بلوک زایماني از سيستم سنتي به سيستم LDR(واحدهاي تک نفره زايمان طبيعي) مطابق با استانداردهاي روز جهان دانستند و افزود: با آغاز طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ بسته ترويج زايمان طبيعي از ۱۵ ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۳ يکي از مهم‌ترين محورهاي اين برنامه، بهينه سازي و بازسازي فضاي فيزيکي بلوک‌هاي زايمان بوده است .

به گفته دکتر صادقیان، در حال حاضر با اجرای شدن سیستم LDR و ایجاد واحدهای تک نفره زايمان طبيعي، همه مراحل دريک اتاق و به صورت اختصاصي انجام مي شود که بدون شک تاثير بسزايي درعملكرد مطلوب ماما و پزشك دارد. بنابراين اين فرآيند امكان ايجاد شرايط لازم جهت حفظ حريم خصوصي مادران و امكان‌پذير كردن حضور همراه و همسر بر بالين مادر به هنگام زايمان
را فراهم می کند.

دی ادامه داد: درواقع با انجام این اقدامات به دنبال سهولت در انجام زایمان طبیعی هستيم تا بتوانيم از تعداد سزارين‌هاي غير ضروري در استان بکاهيم و بر تعداد زايمان‌هاي طبيعي اضافه کنيم که در حال حاضر با اجرايي شدن اين طرح، درصد زايمان طبيعي دراين مرکز افزايش يافته و درصد سزارين کاهش يافته است .

رئیس بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان گفت: همچنین با ابلاغ بسته ترویج زايمان طبيعي کلاسهاي آموزشي در دوران بارداري براي مادران برگزار مي گردد که با آموزش و آگاه سازي مادران سلامت مادري که از طريق عمل زايمان طبيعي، فرزند خود را به دنيا آورده است تضمين شده ‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای اجرای بسته خدمتی ترويج زايمان طبيعي همه مادران باردار در هر رده سني، جنسي و حتي قوميتي مي‌توانند بدون پرداخت هزينه اي از تخت هاي مذکور استفاده کنند.

دکتر صادقیان با بیان اینکه، شاید یکي از عواملي که باعث شده است مادران باردار عمل سزارين را انتخاب نمايند ترس از زايمان طبيعي باشد و يکي از علل بالا بودن آمار سزارين اين است كه نخستين زايمان به صورت سزارين انجام شده است، زایمان‌های بعدی نیز باید سزارين باشد افزود: ما درصدد هستيم تا ۸۰ درصد مادران نخستين عمل زايمان خود را به صورت طبيعي تجربه کنند کما اينکه با تجهيز زايشگاه ها به سيستم LDR و ارائه آموزش هاي لازم مادر باردار به خودي خود به تمايل بيشتري به زايمان طبيعي پيدا مي کنند.
دکتر صادقیان در پایان از خداوند منان سلامتی برای مادران باردار و نوزادانی که دراين مرکز متولد مي شوند خواستار شد و از کادر بخش زايشگاه بيمارستان تقدير و تشکر بعمل آورد.

راه اندازی بخش LDR بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =