ژئوپارک دومولی ؛ جاذبه دیدنی اما ناشناخته اردبیل

ژئوپارک دومولی شهرستان گرمی در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر اردبیل از ظرفیت‌های طبیعی گردشگری استان اردبیل محسوب می شود که انواع جاذبه های طبیعی ، تاریخی ، پوشش گیاهی، جانوری و مردم شناسی را در خود جای داده است.

 دومولی روستایی در دهستان انگوت غربی بخش انگوت شهرستان گرمی در ۱۷۰کیلومتری شمال اردبیل واقع شده‌است که ۱۸۷ نفر جمعیت دارد.

ژئو پارک دومولی به عنوان یکی از جاذبه‌های شاخص طبیعت گردی کشور شامل روستاهای قاری قشلاقی، گلین بولاغی، داش زیوه و پشته است. در این محدوده انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، پوشش گیاهی، جانوری و مردم شناسی وجود دارد.

ژئوپارک دومولی

ژئوپارک دومولی

آبشار چالاچوخور که در مسیر رودخانه دومولی واقع شده با پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق کناری‌اش معروف شده است. پوشش درختان جنگلی و خودرو در مسیر دسترسی به آبشار بر جذابیت آن افزوده است. این آبشار  در ارتفاع ۱۱۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

آبشار چالاچوخور

آبشار دیگری که در این منطقه وجود دارد آبشار دومولی است. در بخش جنوبی روستا یکی از زیباترین آبشارهای بخش اونگوت یعنی آبشار دومولی است. کوه‌های مرتفع اطراف آبشار و دره سرسبز رودخانه دومولی باعث شده این آبشار یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران باشد.

ژئوپارک دومولی

ژئوپارک دومولی

چمدان

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =