۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

مهر نوشت: دانمارک پس از افشاگری های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره قتل فجیع منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در استانبول، سفیر سعودی در این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه دانمارک در این خصوص گفت: دیدار وی با مقامات وزارت خارجه باید در اسرع زمان ممکن صورت بگیرد.

«آندرز سموئلسون» (Anders Samuelsen) وزیر خارجه دانمارک نیز در این خصوص گفت: سئوالات مبهمی در این خصوص جود دارد که لازم است سفیر عربستان به آن ها پاسخ دهد.

دانمارک سفیر عربستان را احضار کرد

جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی در تاریخ دوم اکتبر بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه ناپدید شد. هر چند از همان ابتدا گزارش هایی در مورد شکنجه، قتل و مُثله شدن جسد وی در رسانه ها منتشر می شد اما ریاض مدعی بود که خاشقجی از کنسولگری خارج شده است. سرانجام در نتیجه فشارهای بین المللی عربستان روز شنبه ۲۸ شهریور (۲۰ اکتبر) به قتل خاشقجی اعتراف کرد.

در همین رابطه امروز سه شنبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، از عربستان خواست تا افراد بازداشت شده در خصوص قتل خاشقجی برای محاکمه به آنکارا تحویل داده شوند.

وی به بازداشت ۱۸ نفر در عربستان اشاره کرد و عنوان داشت که لیست اسامی افراد بازداشت شده در اختیار ترکیه قرار گرفته و مشخص شده که تعدادی از بازداشت شده ها همان هایی بوده اند که آنکارا به عنوان مظنون معرفی کرده بود. باید تمامی افرادی که به هر نحوی در این جنایت نقش داشته اند محاکمه شوند و نه فقط یک عده شخصیت های امنیتی.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =