استقبال سرد از طلا در بازارهای جهانی/سرمایه‌گذاران به دنبال چه هستند؟

مجمع جهانی طلا اعلام کرد که تقاضای طلا در سه ماهه اول سال به کمترین میزان بعد از بحران جهانی اقتصاد رسیده است و انتظار برای افزایش نرخ بهره هم سبب شده تا سرمایه گذاران به جاهای دیگری برای سرمایه گذاری بیندیشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی، براساس گزارش مجمع جهانی طلا، تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه اول سال به میزان 937.5 تن رسیده است که 7 درصد کمتر از سال گذشته است.این کاهش تقاضا برای سایر فلزات گرانبها در25 سال اخیر بی سابقه بوده است.

این گروه تجاری همچنین گزارش داده که این کاهش 15 درصدی سبب شده تا سرمایه گذاری در این کالا کاهش یابد به طوری که میزان تولید شمش به 254.9 تن رسیده است و سرمایه گذاران در ایالات متحده،چین و آلمان  از خرید این طلای زرد خودداری می کنند.

آلیستیرهویت رییس بخش اطلاع رسانی مجمع جهانی طلا  در بیانیه ای اعلام کرد: رشد اقتصاد جهانی نسبتا محکمتر شده و این موضوع سبب نوسانات در بازارهای سرمایه از جمله طلا شده است.

در همین حال،در سه ماهه اول سال 23.4 تن طلا از سوی صندوق های سرمایه گذاری طلا معامله شده است که این موضوع نشان می دهد میزان مبادله نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.

مصرف جواهرات همچنین در آغاز سال 2018 حدود یک درصد کاهش یافته است.هند به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ طلا و جواهر پس از چین اعلام کرده که میزان تقاضا برای طلا از سال 2008 که پایین ترین تقاضای طلا را به ثبت رسانده 12 درصد کمتر شده است.

در سه ماهه نخست سال 2017 با شدت گرفتن تنش های ژئوپلتیک این نگاه سنتی که طلا یک دارایی محسوب می شود، تقویت شد.با این حال اخیرا این فلز گرانبها در محدود 1300 دلار در هر اونس معامله می شود که نشان می دهد سیگنال های سرمایه گذاران در این بازار چندان هم مشخص نیست.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =