نمایندگان کشورمان در روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا به 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات 7 وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا امروز در شهر تاشکند کشور ازبکستان برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط امیررضا ده بزرگی در وزن 45 کیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن 48 کیلوگرم و محمد نصرتی در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، شاهین بداغی در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره، امیرحسین خوانساری و محمدرضا عبدیان در اوزان 55 و 110 به مدال برنز رسید. ایمان محمدیان در وزن 51 کیلوگرم نیز پنجم شد.


نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر ارسلان بک ذاکیربایف از ترکمنستان را شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی اسلام جان عزیزاف از تاجیکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. ده بزرگی در دیدار فینال بایگالی از کشور چین را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم سجاد عباس پور در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود، وی در دور دوم مقابل جیاجون یانگ از چین با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عباس پور در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد ابرار آتابایف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار پایانی با شکست ایسخار کوربایف از قزاقستان صاحب مدال طلا شد.

در وزن 51 کیلوگرم ایمان محمدی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر جونجی تان از چین را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر از سد فیصل الدوساری از عربستان گذشت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل واتارو ساساکی از ژاپن با نتیجه 7 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. محمدی در دیدار رده بندی مقابل لازیزخان اوزبکوف از ازبکستان شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 55 کیلوگرم امیرحسین خوانساری در دور نخست مقابل کن ماتسویی از ژاپن با نتیجه 15 بر 6 به پیروزی رسید وی در دور دوم یانگ سئونگ چول از کره جنوبی را با نتیجه 5 بر 4 مغلوب کرد اما در مرحله نیمه نهایی مقابل امیربک سلطان اف از ازبکستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. خوانساری در دیدار رده بندی دولت علی شاپیروف از تاجیکستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 60 کیلوگرم شاهین بداغی در دور نخست علی جان ژورایف از تاجیکستان را با نتیجه 8 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 از سد مادیار مولیتاکانوف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بداغی در این مرحله با نتیجه 8 بر یک کاسئی تاکشیتا از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل اصیل بک نعمت اف از کشور ازبکستان مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 92 کیلوگرم محمد نصرتی در دور اول مقابل آیبگشازادا کورایف از ترکمنستان با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت و در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر آرکیت اوروزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نصرتی در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 3 بر یک ابراربک نورمحمداف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید. وی در این دیدار کومار نیتش از هند را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا عبدیان با توجه به حضور 7 کشتی گیر مسابقاتش را به صورت دوره ای برگزار شد وی در گروه خود سونگ جون اون از کره جنوبی و کنجو نوساکی از ژاپن را با نتایج 8 بر 4 و 8 بر صفر شکست داد و به عنوان سرگروهی رسید. عبدیان برای حضور در دیدار فینال و در مرحله نیمه نهایی به مصاف محمدعلی سیداله یف نفر دوم گروه دوم رفت و با نتیجه 11 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در دیدار رده بندی مقابل رادیون ایسکوژین از قزاقستان به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.
در این وزن کشتی گیر کره ای که مقابل نماینده کشورمان شکست خورده بود در دیدار ضربدری (نیمه نهایی) توانست کشتی گیر قزاقستانی (نفر اول گروه دو) را شکست دهد و حریف کشتی گیر ازبکستانی در دیدار فینال شود.

رقابت های 3 وزن باقی مانده نیز فردا (جمعه) برگزار می شود که قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 65 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند حسین قاسمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف کارابایف از قزاقستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی گیران تاجیکستان و چین مبارزه می کند.

در وزن 71 کیلوگرم مسعود کاوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با واخوبوف از ازبکستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده شکتی گیران هند و تاجیکستان مسابقه می دهد. در این وزن 11 نفر حضور دارند.

در وزن 80 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند محمد ناقوسی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با اخمدوف از ازبکستان مبارزه می کند و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران ژاپن و ازبکستان می رود.
رقابت های اوزان فوق از صبح فردا (جمعه) برگزار می شود.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =