ایسنا نوشت :پس از قهرمانی فرنگی کاران، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران هم بر سکوی قهرمانی ایستاد تا درخشش پسران نوجوان ایران در آسیا تکمیل شود.


رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان آسیا در تاشکند ازبکستان به پایان رسید که تیم ملی کشتی آزاد ایران با 6 مدال طلا و دو برنز مقتدرانه قهرمان آسیا شد و قزاقستان در رده دوم قرار گرفت. ازبکستان میزبان هم در مکان سوم آسیا ایستاد.

رحمان عموزاد ( ۴۵ کیلوگرم)، محمد کریمی (۶۵ کیلوگرم)، محمد نخودی (۷۱ کیلوگرم)، محمدرضا قیاسی (۸۰ کیلوگرم)، علیرضا عبدالهی (۹۲ کیلوگرم) و امیرحسین زارع ( ۱۱۰ کیلوگرم) شش طلایی ایران در این رقابتها بودند و سید عرفان جعفریان (۵۱ کیلوگرم) و سجاد گودرزی (۵۵ کیلوگرم) صاحب مدال برنز شدند. همچنین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان موفق شد هر دو سهمیه المپیک آرژانتین را بدست آورد.

در روز پایانی این رقابتها، در وزن ۴۵ کیلوگرم رحمان عموزاد در دیدار فینال سلطان کورمان علی اف از قزاقستان را با ضربه فنی و نتیجه 10 بر صفر شکست داد و قهرمان شد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم مجتبی سلطان زاده هشتم شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم سید عرفان جعفریان در دیدار رده بندی فیصل الدوساری از عربستان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد گودرزی در دیدار رده بندی اوسنگ هان ازکره جنوبی را 11 بر صفر و با ضربه فنی مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امیرارسلان دارابی در دیدار رده بندی 4 بر 3 مغلوب یاماتو هاگیوارا از ژاپن شد و به عنوان پنجم بسنده کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا عبدالهی در دیدار فینال یونس غفوراف از قزاقستان را با ضربه فنی و نتیجه 12 بر 2 شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز امیرحسین زارع کومار آنیرود از هند را با ضربه فنی 10 بر صفر در هم کوبید و ششمین طلای ایران را بر گردن آویخت.

در روز نخست این رقابت ها (شنبه) محمد کریمی در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۱ کیلوگرم و محمدرضا قیاسی در وزن ۸۰ کیلوگرم با شکست تمامی رقبا به مدال طلا دست یافته بودند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =