رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه های اجتماعی برای احدی از شهروندان ایجاد مزاحمت می کرد خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ سرهنگ محمدخانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا به دادخواهی خانم ۳۵ ساله ای، مبنی بر اینکه فردی ناشناس در اینستاگرام از چند ماه پیش با ارسال مطالب موهن و توهین آمیز، آسایش و آرامش وی را سلب نموده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل مزاحمت برای شهروند گیلانی در اینستاگرام ،که مردی ۲۰ ساله اهل افغانستان و ساکن تهران بود، شناسایی، با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در رشت دستگیر شد.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا معرفی و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به افزایش جرایم رایانه ای اظهار کرد: هرگونه مزاحمت در فضای سایبری برابر قانون جرایم رایانه ای جرم محسوب شده و قانون گذار در قانون جرایم رایانه ای،جرم انگاری شده و مرتکبان چنین جرایمی به حبس،شلاق و جزای نقدی محکوم خواهند شد.
سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها،محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند،
وی تاکید کرد: در ارتباط، انتشار و اشتراک کاربران تقوای رسانه ای را رعایت کنند، ضمن آن که در انتخاب گزینه های پیام رسان ایرانی شک نکنند.
سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشابه یا جرائم مشهود در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
    3 4
    هر کجا جرم و جنایتی در ایران از سوی اتباع خارجی علیه مردم ایران رخ می دهد نزدیک به 100 درصد شک نکنید که پای یک افغانی نمک نشناس گیر است . چرا ؟ مسئولان باید توضیح بدهند تا کی قرار است افاغنه در این کشور باشند و نوامیس مردم ایران از دست انها در امنیت نباشند؟