مهر نوشت؛ مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نگهداری بهزیستی قم از ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست، از انتظار ۳۵۰ خانواده برای فرزندخواندگی خبر داد.

رضا سلیقه با اشاره به آمار کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان قم، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در ۷ مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان قم نگهداری می‌شوند.
وی به موضوع فرزندخواندگی نیز اشاره کرد و پذیریش این خانواده را منوط به گذراندن فیلترهای مختلف دانست و افزود: حدود ۳۵۰ خانواده در استان قم متقاضی فرزند خواندگی هستند که درانتظار بررسی صلاحیت قرار دارند.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان قم، بررسی صلاحیت این خانواده کار مهم و بسیار پیچیده‌ای است، تا زمانی که شرایط خانواده مهیا شود برای پذیرش و یا سلب صلاحیت شوند پروسه زمان بری طی می‌شود که همین امر باعث شده است اقداماتی از جمله خرید و فروش فرزند را شاهد باشیم.

توجه به بعد اجتماعی خدمات بهزیستی

وی با تأکید بر بعد اجتماعی خدمات سازمان بهزیستی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در گذشته خدمات بهزیستی بیشتر در حوزه توانبخشی تمرکز داشت اما در سال‌های اخیر بعد اجتماعی و پیشگیری بهزیستی اهمیت یافته است و سازمان بهزیستی بر این موضوع تمرکز دارد.
به گفته سلیقه، بی‌توجهی به این موضوع در آینده هزینه‌های بیشتری را برای دولت و این سازمان به همراه خواهد داشت و مسائل اجتماعی اگر امروز نادیده گرفته شود در نهایت به افزایش مددجویان بهزیستی منجر خواهد شد.
وی مشکل عمده کودکان تحت سرپرستی بهزیستی را عمدتا والدین بدسرپرست دانست و تأکید کرد: در سال‌های گذشته مشکل کودکان بدسرپرست به نسبت کودکان بی‌سرپرست افزایش یافته است که با حکم مراجع قضایی و اقدام مرکز مداخله در بحران بهزیستی به مراکز نگهداری کودکان منتقل می‌شوند و در آنجا مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =