۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
رقبای شکست‌خورده کمدی‌ها

بر خلاف آثار کمدی، فیلم‌های اجتماعی فروش خوبی را در گیشه تجربه نکردند و رقم فروششان پایین‌‌تر از حد انتظار است، این در حالی‌ است که با آغاز ماه محرم اکران آثار کمدی متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آغاز ماه محرم نمایش فیلم‌های کمدی به مدت ده روز در سینماها متوقف شد و حالا سالن‌ها در تسخیر آثار اجتماعی و جدی‌اند. در هفته گذشته کمدی‌ها از جمله هزار پا تا آخرین روزی که روی پرده بودند فروش خوبی داشتند و البته دیگر فیلم‌های روی پرده با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه نشدند.

در گزارشی که در ادامه می‌خوانید روند فروش فیلم‌های روی پرده در هفته گذشته را بررسی کردیم.

«تنگه ابوقریب» ۴ میلیاردی شد

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی در ادامه روندی که در هفته‌های گذشته هم با استقبال مخاطبان روبه رو شده بود هفته قبل هم روند فروش خوبی را پشت سر گذاشت. این فیلم که در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است، هفته گذشته مرز 4 میلیارد تومان را رد کرد و تعداد زیادی از مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند. مخاطبانی که بیشترشان بعد از تماشای این اثر تحت تاثیر قرار گرفتند.

این فیلم از حضور بازیگران جوانی چون جواد عزتی، امیر جدیدی، مهدی پاکدل، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، علی سلیمانی و ... بهره برده است.

وقتی «دم سرخ‌ها» اوج می‌گیرد

هفته گذشته فیلم‌های کمدی آخرین تلاش‌هایشان را برای فروش کردند چون از اواسط هفته گذشته با آغاز ماه محرم آثار کمدی از پرده پایین آمدند و بعد از دهه محرم دوباره اکرانشان از سر گرفته می‌شود. با این حال «هزارپا» که همچنان پرفروش بود و 36 میلیاردی شد، «دم سرخ‌ها» ساخته آرش معیریان هم فروشش اوج گرفت و حالا دو میلیارد و نیم فروخته است. البته بی تردید مصادف شدن اکران این فیلم‌ها با  ماه محرم در فروش آنها بی تاثیر نخواهد بود.

امین حیایی در نمایی از فیلم «شعله ور»

چرا این فیلم‌ها موفق نشدند؟

فیلم‌ «شعله‌ور» بر خلاف ساخته حمید نعمت‌الله، یعنی «رگ خواب» چندان در جذب مخاطب موافق نبود، امین حیایی بازیگر نقش اصلی این اثر بود و فیلم هم به روایت قصه‌ای جالب و نو پرداخته بود اما این تفاوت ظاهرا چندان هم به مذاق مخاطب خوش نیامده است. با این حال اما این فیلم به مرز یک میلیارد نزدیک شده و با توجه به اضافه شدن سالن‌هایش از دو هفته پیش می‌توان به فروش بالاترش امیدوار بود.

 «همه چی عادیه»، «پشت دیوار سکوت»، «داش آکل» و «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» اما با وجود اینکه بیش از سه هفته از اکرانشان می‌گذرد در گیشه موفق نبودند، این فیلم‌ها در سالن‌های محدودی اکران شدند و همین نیز در فروش پایین شان تاثیر داشته است. «چراغ‌های ناتمام»  و « یک کیلو و بیست و یک گرم» هم تا کنون از ناکام‌های اکران بودند.

در ادامه می‌توانید میزان فروش فیلم‌ها در هفته گذشته را در جدول زیر بخوانید.

نام فیلم

نام کارگردان

روزهای نمایش

سالن‌های نمایش

میزان فروش

هزارپا

ابوالحسن داودی

۷۲ روز

۱۶۶ سالن

۳۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰تومان

تنگه ابوقریب

بهرام توکلی

 ۳۷ روز

۱۶۷ سالن

۴.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

دم سرخ‌ها

آرش معیریان

۴۳ روز

۱۰۰ سالن

۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

کاتیوشا

علی عطشانی

۵۱ روز

۶۱ سالن

۲.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

شعله‌ور

حمید نعمت‌الله

۳۰ روز

۸۳ سالن

۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

همه چی عادیه

محسن دامادی

۳۰ روز

۴۴ سالن

۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

داش آکل

محمد عرب

۱۶ روز

۵۸ سالن

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

پشت دیوار سکوت

مسعود جعفری‌جوزانی

۳۰ روز

۱۸ سالن

۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

آخرین بار کی سحر رو دیدی؟

فرزاد موتمن

۱۶ روز

۳۰ سالن

۹۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

چراغ‌های ناتمام

مصطفی سلطانی

۹ روز

۳۱ سالن

۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

یک کیلو و بیست و یک گرم

رحیم طوفان

۹ روز

 ۲۱ سالن

۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

241244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =