علی تاجرنیا از چهره‌های اصلاح طلب به روزنامه شرق گفت: اصلاح‌طلبان در شرایطی هستند که دولت اگرچه از دل آنها برنیامده، اما به نام آنهاست. به همین دلیل، باید شرایط را با نوعی تدبیر مدیریت کنند که از طرفی به دولت هم فشار وارد نشود و البته با مردم هم هم‌راستا باشند.

اين فعال سياسي در پاسخ به اين پرسش که منظور از برگزاري تجمع تنها در بيان مخالفت نيست، بلکه اصلاح‌طلبان مي‌توانستند در موافقت با مثلا FATF درخواست تجمع بدهند، گفت: اين انتقاد وارد است و به بخشي از جريان اصلاح‌طلبي بازمي‌گردد که مديريت کلان آن را بر عهده دارد؛ يعني شوراي عالي سياست‌گذاري، اما متأسفانه، ظاهرا اين شورا معطوف به انتخابات شده است و به چيز ديگري فکر نمي‌کند. در‌حالي‌که اين شورا وظيفه دارد افکار عمومي را مديريت کند؛ يعني اينکه اصلاح‌طلبان بايد از اين موضع انفعالي خارج شده و به موضع فعال‌شدن بازگردند.

علی تاجرنیا

او در پاسخ به اينکه گاهي اصلاح‌طلبان به بهانه سوءاستفاده برخي جريان‌هاي تندرو از ارائه درخواست براي تجمع خودداري مي‌کنند، گفت: من اين حرف را قبول ندارم. اين يعني از ترس مرگ، خودکشي‌کردن که درست نيست؛ چراکه در شرايطي که دولت هم همراه اصلاح‌طلبان است، نمي‌توانند با اين بهانه‌ها از وظيفه خود شانه خالي کنند.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =