رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : اعتبارات حوزه هنری بسیار ناچیز است و کل اعتبارات این حوزه در سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،شریف اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب پرداخت و اظهار کرد:نمایشگاه آثار تولیدی هنرمندان در بخش کاریکاتور، عکس، طراحی و نقاشی و همچنین نمایشگاه عکس پرچم جمهوری اسلامی ایران و آثار عکاسان استان در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برپا می‌شود.
وی نبود زیرساخت های فرهنگی را یکی از چالش ها و موانع جدی در حوزه فرهنگ و هنر کهگیویه و بویراحمد دانست و افزود: یاسوج تنها شهر کشور است که سینما ندارد.

وی با اعلام اینکه حوزه هنری استان از محدود دستگاههای دولتی است که در ساختمان استیجاری اداره می شود افزود : نبود فرهنگسرا یکی از بزرگترین معضلات در حوزه زیر ساخت های فرهنگی استان است و با وجود اینکه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جمعیت حدود ۱۵۰ هزار نفری حداقل باید ۱۲ فزهنگ سرا داشته باشد که یک فرهنگ سرا هم در این شهر وجود ندارد.

اسلامی با ابراز تاسف از محرومیت حوزه هنری، بیان داشت: امیدوارم استاندار کهگیلویه و بویراحمد این غبار محرومیت را از حوزه هنری استان پاک کند، و زیرساخت‌های لازم را برای این حوزه فراهم سازد.

شریف اسلامی اضافه کرد: کتاب «۷۲ حرف با ۷۲ تن» از آثار «رسول سنایی» و مجموعه اشعار شاعران کهگیلویه و بویراحمد در هفته هنر انقلاب اسلامی امسال رونمایی خواهد شد.
اسلامی کمبود اعتبارات و نبود فضای فیزیکی مناسب را از دیگر مشکلات در این بخش به ویژه در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و بیان کرد: ساختمان فعلی حوزه هنری استان به هیچ وجه در شأن هنرمندان و تولید آثار هنری نیست.

وی با بیان اینکه از آلبوم «قهص و مقوم» رونمایی می‌شود، اظهار داشت: از پرتره سردار «شهید اورنگ» رونمایی خواهد شد، و همچنین فیلم «به وقت شام» برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر اکران ویژه می‌شود.

رئیس حوزه هنری با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ فعالیت فرهنگی و هنری در حوزه تولیدات ملی و استانی صورت گرفته است، اظهار داشت: در حوزه انتشارات تعداد ۲۴ کتاب تولید شد، که از این تعداد ۴ اثر به چاپ رسید، و ۵ اثر تا پایان فروردین ماه چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ اثر ادبیات پایداری در حوزه ملی و استانی چاپ شد، افزود: سال گذشته تعداد ۳۰۰ اثر در حوزه عکس، طراحی، نقاشی، کاریکاتور، پوس‌تر، نقاشی، گرافیک و نگارگری به جشنواره‌ها ارسال شد.

اسلامی با بیان اینکه ۸ اثر تولید فیلم و انیمیشن و ۳ اثر برای فضاهای مجازی در حوزه هنری استان توزیع شد، گفت: ۹ نمایش صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در حوزه هنری تولید شد، که ۴ نمایش به جشنواره سراسری راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۳ قطعه موسیقی و ۲ آلبوم موسیقی در این حوزه تولید شد، افزود: سال گذشته ۵ هنرمند هم استانی به جشنواره‌های بین المللی در بخش کاریکاتور و عکس مقام کسب کردند.

۲۰ فروردین هر سال به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =