ارتباط نامطلوب میان بیمه و درمان موجب وارد آمدن فشار مالی به مردم شده است

ایسنا نوشت :نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارتباط بین بیمه و درمان یک ارتباط مطلوب نیست، گفت: مردم نسبت به مسائل مالی به شدت با مشکل مواجه‌اند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام پنجم اردیبهشت‌ماه در دیدار جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با تبریک و گرامیداشت ایام مبارک ماه شعبان و هفته سلامت، اظهار کرد: در ایام ماه شعبان و قبل از آن ماه رجب و بعد ماه ضیافت قرار گرفته‌ایم که سلامت روح بیشتر مورد توجه است.

وی ادامه داد: در این ایام باید سلامت ایمانی، اخلاقی، اعتقادی و فکری و در کنار این‌ها سلامت جسم و تلاشی که برای این مقوله بسیار ارزشمند صورت گرفته است و باید همچنان ادامه پیدا بکند و به طور کمی و کیفی شاهد ارتقای بحث سلامت باشیم مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نکونام اظهار کرد: اگر ما در طی این چهل سال روی مسئله سلامت بیشتر متمرکز شده بودیم و از امکانات، برنامه ریزی‌ها و تدابیر درست بیشتر و بهتر استفاده می‌شد خیلی جلوتر بودیم و بعضی از این پیچیدگی‌های امروز را نداشتیم اما به هر دلیل اینگونه نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در این چهل سال خیلی کار شده است و خیلی راه آمده‌ایم اما نسبت به آنچه که باید جلو بیاییم کم است و بنده معتقدم این رتبه بندی برای مرحله اول و دوم و سوم و اینکه هر ایرانی یک پرونده کامل الکترونیک سلامت داشته باشد ، یک سری زیرساخت‌های قابل توجه می‌خواهد و فقط به امر متولیان بهداشت و درمان منوط نیست.

وی اضافه کرد: در این راستا فضای الکترونیکی کشور به فناوری‌های قابل توجه و زیر ساخت‌های مهم الکترونیکی احتیاج دارد که این را باید عرصه‌های دیگر فراهم بکنند و در همه جا در هر خانه بهداشت و در دورترین نقاط این امکانات و زیرساخت‌ها وجود داشته باشد تا یک شبکه بسیار گسترده و مفید و خدمت رسان شکل بگیرد و این پرونده همه جا در اختیار همه متولیان باشد بنابراین باید همه دست به دست هم بدهند و فقط از یک دستگاه و وزارت بهداشت و درمان توقع نداشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: در حوزه بهداشت و درمان ضمن اینکه خوب جلو آمده‌ایم اما عقب ماندگی‌مان هم خیلی زیاد است و در مسائل فرهنگی هم کارهای بسیاری می توانیم انجام دهیم که کمتر انجام شده است و هرچند در مسئله سلامت و بار کاهش مالی مردم تا حدود قابل توجهی قدم‌‎هایی برداشته شده است اما هنوز بار مالی بسیار سنگین است.

وی اضافه کرد: معنا ندارد که چند ماه و سال بگذرد و بیمه وجه درمان فلان بیمارستان یا فلان دستگاه را نداده باشد و تبعا این در ارتقای خدمات درمانی تاثیرگذار است و خود بیمه‌ها بسیاری از نابسامانی‌ها را دارند و این در کلان امر به برنامه ریزی درست برای یک دولت توانمند برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تصریح کرد: دولت توانمند فقط به دولتی نمی‌گویند که مال زیاد داشته باشد و از نظر اقتصادی مقتدر باشد و پشتیبانی‌های اقتصادی قوی داشته باشد بلکه دولت توانمند قبل از اینکه پشتیبانی‌های اقتصادی، مالی و درآمد ها برای آن مهم باشد پشتیبانی مدیریتی و تدبیر برای او مهم است.

وی ادمه داد: اگر دولت‌های ما تدابیرشان را کاملا متحد، همراه با هم و یک کاسه در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات و نابسامانی‌ها متمرکز می کردند و سلیقه‌‎ای عمل نمی‌کردند مشکلاتمان خیلی کم بود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که این ساماندهی و تدبیر درست بر همه دولت‌ها حاکم بشود و دولت بتواند مدیریت خوب داشته باشد در این صورت مسائل اقتصادی و پشتوانه های مردمی و دیگر پشتوانه هایی که لازم است بر اقتدار دولت می افزاید.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: ما در عرصه های سلامت و بیمه و خدمات واقعا مشکل داریم که باید مورد توجه قرار گیرند اما این‌ها به معنای این نیست که با وجود این مشکلات و پیچیدگی ها بگوییم نمی‌شود بنابراین مطالبه خیلی خوب است و باید مرتب این نارسایی ها را در مجامع مختلف گفت و نترسیم و ملاحظه نکنیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: گاهی ما گرفتار ملاحظه کاری هستیم و یا از پستمان می‌ترسیم یا از مقامات بالامان و اینکه حقوق و پست‌مان را کم و زیاد می‌کنند و ملاحظه می‌کنیم و خیلی از ضعف‌ها را نمی‌گوییم و روی یک سری کارهای شده یا نشده تاکید می‌‎کنیم و گاهی حتی کارهای نشده را هم شده قلمداد کرده و خیلی از امور را گل و بلبل نشان می‌دهیم لذا باید بدانیم این خدمت نیست و باید ضعف‌ها و نارسایی‌ها را گفت و مطالبه جدی داشت تا بفهمند که مشکلات پیچیده است و باید خیلی کارها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حا حاضرافراد فراوانی را داریم که حتما باید یک جاهای دیگری بروند و درمان بشوند و نسبت به مسائل مالی به شدت با مشکل مواجه اند علی رغم اینکه دولت به میدان آمده است و بیمه ها هستند اما متاسفانه به دلیل اینکه ارتباط بین بیمه و درمان یک ارتباط مطلوب نیست که این ارتباط باید حتما شکل بگیرد و آقایان بنشینند و ساز و کار درستی را تدارک ببینند که یک ارتباط سازنده، کارگشا، آسان ، راحت و سریع بین بیمه ها و درمان وجود داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ما در مجموعه بهداشت و درمان یک نگاه خیلی بلند داریم هرچند نگاه بلند خوب است و انسان باید برای خودش یک جایگاه رفیع قائل باشد ولی گاهی بلند پروازی در نگاه ها باعث می‌شود که ضعف‌ها، نارسایی ها و نازیبایی‌ها گم بشود لذا نگاه هایمان باید واقع گرا، درست و آنچه که هست باشد.

وی ادامه داد: منظور بنده از بلندپروازی انتقاد به معنای اینکه می‌خواهم جایگاه پزشکی را تنزل بدهم نیست زیرا جایگاه پزشکی جایگاه رفیع و شریفی است و کار کردن در عرصه سلامت و درمان جامعه عرصه شریفی است اما این عرصه شریف نباید به نوعی فخر و خودبرتر بینی خلاصه شود و حقایق ، وظایف و آن خضوع و نگاه درستی که لازمه یک مومن است باید داشته باشد و حقایق و واقعیات را ببنید و به رفع این نارسایی‌ها کمک بکند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در این دیدار تعداد پزشکان عمومی استان را 480 نفر اعلام کرد و گفت: 115 نفر دکتری داروسازی، یک هزار و 530 پرستار، 313 نفر در خانه بهداشت های فعال، 62 نفر در مراکز جامع سلامت شهری و 52 نفر در مراکز جامع سلامت روستایی استان مشغول فعالیت هستند.

خالدی با اشاره به اینکه تعدا اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 241 نفر برشمرد و گفت: در این دانشگاه حدود دو هزار و 600 نفر دانشجو مشغول تحصیل در رشته های تخصصی داخلی، جراحی، زنان، بیهوشی و اطفال هستند.

خالدی اظهار کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده به زودی در رشته‌های دستیار تخصصی رادیولوژی، طب اورژانس و قلب و اورولوژی نیز دانشجو می‌پذیریم.

وی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در استان جزء ضرور‌ ها و اولویت ها دانست و گفت: این بیمارستان به گونه‌ای احداث می‌شود که تا یک هزار تخت نیز قابل افزایش خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =