مهدیشهر میزبان اولین جشنواره بین المللی عشایر جاده ابریشم

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان خواستار مشارکت انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدیشهر برای برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی عشایر جاده ابریشم در این شهرستان شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» امروز و در دیدار با انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدیشهر، گفت: این جشنواره با هدف ارتقای جایگاه شهرستان مهدیشهر و برندسازی محصولات تولیدی در این شهرستان، امسال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حضور نمایندگانی از کشورهای آسیای میانه در این جشنواره بین‌المللی گفت: مردم شهرستان مهدیشهر و انجمن‌های مردم نهاد می‌توانند نقش مهمی در برگزاری باشکوه این جشنواره داشته باشند.
جهانشاهی افزود: مهدیشهر دارای پیشینه هزاران ساله است و این شهرستان می‌تواند الگوی مناسبی برای میزبانی برگزاری جشنواره‌های بین المللی در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه مهدیشهر باید همراه با توسعه پایدار باشد، گفت: تعریف محورهای گردشگری، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری و توجه به حفاظت و صیانت از بافت تاریخی و فرهنگ مردمی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری این شهرستان باشد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: شهرستان مهدیشهر برای کارهای بزرگ ساخته شده و رویکرد این اداره نیز توسعه گردشگری است.
مسئول کارگروه گردشگری انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدیشهر نیز در این دیدار خواستار توسعه هر چه بیشتر گردشگری در مهدیشهر شد.
"منصور بیرقی" با اشاره به قابلیت‌های قابل توجه مهدیشهر در زمینه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری گفت: صنایع دستی بومی و منحصر به فرد، زبان مصوب، فرهنگ غنی، ایلات و عشایر و .... از جمله قابلیت‌های این شهرستان است.
وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره ایل سنگسر در شهرستان مهدیشهر، افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در حفظ هویت مردم این منطقه و جذب گردشگر موثر است.
سایر اعضاء انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدیشهر نیز در این نشست پیشنهاد برگزاری جشنواره گل‌های داوودی، احیای خانه‌های تاریخی و قدیمی، توسعه گردشگری منطقه دربند، تکمیل عمارت خیل خان، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و برند سازی تولیدات عشایری را ارایه کردند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان پس از این دیدار، از بافت تاریخی مهدیشهر، خانه تاریخی مرادعلیان، محل برگزاری جشنواره گل‌های داوودی و آب انبار و مرکز فروش صنایع دستی این شهرستان بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =