انتقاد رئیس اتاق اصناف ارومیه از نحوه دریافت مالیات در استان

رئیس اتاق اصناف ارومیه در اولین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت از نحوه دریافت مالیات در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اولین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سال جدید برگزار شد.

حمایت از بخش خصوصی با تمام توان

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی گفت: باتوجه به شرایط جدید کشور، جلسات استانداری باید در ماه یکبار و به صورت مرتب برگزار شود.
وی با بیان این که با برگزاری جلسات به موقع، به اعتراضات و گله های مردمی نیز رسیدگی می شود افزود: درآمدهای مالیاتی و اخذ آن از شرکت های خصوصی و دولتی از جمله موضوعاتی است که باید به آن رسیدگی شود.
شهریاری ادامه داد: با تمام توان از بخش خصوصی حمایت می کنیم چراکه بخش خصوصی باید ابزارهای لازم و سایر راهکارهای قانونی مورد حمایت مسئولین استانی واقع شوند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که بخش خصوصی از اساس های توسعه و آبادانی به شمار می رود تصریح کرد: سیاست ما در آذربایجان غربی نیز حمایت از این بخش جهت توانمندسازی آن است.

انتقاد از نحوه دریافت مالیات در آذربایجان غربی

اصغر طاهری پور رئیس اتاق اصناف ارومیه نیز با حضور در این جلسه و با انتقاد از عملکرد اداره امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مالیات پرداختی این شهر نسبت به دیگر شهرهای دیگر بسیار است.
وی با بیان این که در مقایسه انصاف را رعایت نمی کنیم اظهار کرد: هنگام اخذ مالیات کشور و شهرستان را با کشورهای خارجی مقایسه می کنیم اما در هنگام ارائه خدمات خبری از مقایسه با کشورهای خارجی نیست.
رئیس اتاق اصناف ارومیه عنوان کرد: در صورتی که نباید بدین گونه عمل کنیم چراکه مردم و به ویژه برخی واحدهای تولیدی تحت فشار هستند ولذا باید شرایط را درنظر گرفت.

تاکید بر هزینه درآمد استان در داخل خود استان

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با حضور در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت گفت: باتوجه به افزایش بی رویه قیمت ها، صنعت معدن نسبت به اهمیت و رسیدگی، بازدیدهای خود را افزایش داده و از آسیب اقشار کم درآمد جامعه جلوگیری کند.
وی در ادامه با اشاره به اخذ مالیات از برخی واحدهای پردرآمد افزود: معدن زه شوران ۲۳ میلیارد تومان مالیات بدهکار است؛ معدن طلای تکاب نیز در صورت پرداخت مالیات خود، درآمد مالیات استان افزایش و وسعت خواهد یافت.
قاضی پور تصریح کرد: هر واحدی که از امکانات استان استفاده می کند، درآمد آن نیز باید در استان هزینه شود و نه در پایتخت.
این مسئول با بیان این که اکنون زمان وحدت، حمایت و پیگیری است اظهار کرد: باید ساختار اقتدارانه نظام را حفظ کرده و از بی قانونی نیز جلوگیری شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر قاچاقی در استان ما صورت می گیرد باید شفاف سازی شود؛ مالیات را جایگزین نفت کرده و بنزین نیز کمتر مصرف شود که در این صورت تا حدودی شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

کارت بازرگانی در دیگر استان ها وجود ندارد

رستمی، عضو هیات رئیسه اتاق ارومیه و صادرکننده نمونه با حضور در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان این که ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی به ضرر، در حال پرداخت مالیات هستند.
وی با اشاره به این که واحدها در صورت نپرداختن مالیات، از تسهیلات بانکی نیز بهره ای نمی برند افزود: باید به دلایل عدم ماندگاری سرمایه گذاران در استان توجه کرد چراکه تهران و شهرهای بزرگ را به استان های مرزی همچون آذربایجان غربی ترجیح می دهند.
رستمی ادامه داد:ارزش افزوده ای در استان وجود ندارد چراکه شغل و درآمدی وجود ندارد و همین نیز سبب کم شدن رتبه استان در اخذ مالیات می شود.
این مسئول با بیان این که هیچ کشوری کارت بازرگانی موجود نیست عنوان کرد: باید به گونه ای عمل کرد که سرمایه گداران به آذربایجان غربی نیز توجه کنند.

افزایش درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی

مزرعه لی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با حضور در در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به این که در دو سال گذشته درآمدهای مالیاتی بیشتر از درآمدهای نفتی بوده است گفت: آذربایجان غربی نسبت به دیگر شهرستان ها کمتر از حد ممکن مالیات اخذ می کند به طوری که این مبلغ دو و ۱۸ صدم درصد میانگین کشوری است.
وی افزود: تولید ناخالصی داخلی در بخش کشاورزی ۱۹ درصد، بخش صنعت و معدن ۱۹ درصد و در بخش خدمات ۶۲ درصد است.
مزرعه لی با اشاره به عمده دلایل عدم وصول مالیات در استان ادامه داد: کشاورزی بودن استان و فرار مالیاتی از جمله این دلایل محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: منبع جدید و وصول بدهی های معوقه نیز از عمده موضوعات جذب مالیات است؛ در سه روز اخیر سه میلیارد و ۳۰۰ وصولی از منابع جدید داشته ایم.
این مسئول در ادامه با اشاره به این که ۲۵ درصد رشد ارزش افزوده نسبت به سال ۹۶ داشته ایم اظهار کرد: باتوجه به اخذ مالیات، رتبه آن نسبت به دیگر شهرستان ها کاهش یافته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =