وجود بیش از ۵۳ هزار بازمانده از تحصیل در آذربایجان‌غربی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از وجود بیش از ۵۳ هزار بازمانده از تحصیل در استان خبرداد و گفت: ۵۸۳ هزار و ۸۰۷ دانش آموز در استان همزمان با اول مهرماه در استان راهی مدارس شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال تعداد دانش آموزان استان در مقایسه با سال گذشته ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است گفت: امسال ۳۱ هزار و ۸۳۰ نوآموز پیش دبستانی نیز راهی مدرسه شدند که در مقایسه با سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ نفر افزایش دارد ضمن اینکه این دانش آموزان در پنج هزار مدرسه با بیش از ۲۳ هزار کلاس درس مشغول تحصیل خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال هیچ مدرسه و دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.

ابراهیم محمدی

وی با بیان اینکه امسال ۲۹ هزار و ۹۰۴ معلم، مدیر و معاون در سطح مدارس استان حضور دارند گفت: ۱۲۰ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی داریم که امیدواریم بخشی از این کمبود نیرو امسال با بکارگیری نیروهای بازنشسته جبران شود.

محمدی با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی جز استانهای آخر کشور است ادامه داد: ۶هزار و ۱۰۰ کلاس درس استان نیازمند مقاوم سازی ،۵هزار و ۶۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی بوده و ۳هزارو ۳۹۵ کلاس دارای سیستم گرمایشی ازنوع بخاری است.
محمدی خاطرنشان کرد: امسال ۴۲۶ کلاس درس از طریق اداره کل نوسازی وتجهیز مدارس تحویل آموزش و پرورش استان شده و ۳۲۹ کلاس درس نیز تا یک ماه آینده نوسازی و تحویل می شود که در مجموع ۷۵۵ کلاس درس امسال به تعداد کلاسهای درسی استان افزوده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه براساس موالید ثبت شده در استان،۵۳ هزارو ۴۱۷ بازمانده از تحصیل داریم اظهار کرد: سال گذشته ۸هزارو ۷۰۰ نفر از این بازماندگان را شناسایی کردیم که امسال نیز در قالب ۴طرح بااعتبار پیشنهادی ۱۵ میلیارد تومان در نظر داریم بخش اعظمی از این بازماندگان را تحت پوشش قراردهیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =