پایگاه های بسیج و روابط عمومی ها نقش کلیدی در مدیریت بهینه مصرف برق دارند

همایش " نقش بسیج و روابط عمومی در مدیریت بهینه مصرف برق " در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش با تبیین اهمیت انرژی الکتریکی در جامعه امروزی بیان داشت : برق یک انرژی بی بدیل است و سهم زیادی در افزایش امید به زندگی افراد ایفا کرده و تقریباً تمام شئونات زندگی ما وابسته به برق می باشد .
مهندس سیدمحمد موسوی زاده اظهار داشت : در حال حاضر بالغ بر 91 درصد تولید برق در کشور به سوخت های فسیلی وابسته است و هر چه مصرف برق و بی رویه صورت گیرد، آلایندگی زیست محیطی نیز افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به این که به دلیل کاهش بارندگی ها در سال گذشته ، امکان بهره گیری کامل از ظرفیت نیروگاه های برق آبی نیست گفت: مدیریت مصرف به معنای واقعی ، به عنوان تنها گزینه موجود برای گذر موفق از پیک بار تابستانی به شمار می رود .
وی با عنوان این که عدم امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی در مقادیر زیاد، میزان تولید و مصرف برق در هر لحظه از زمان باید مساوی باشد افزود: هرگونه عدم تعادل بین این دو مولفه منجر به بروز خاموشی هائی گسترده می شود.
وی با ابراز این که در سه ماهه اول امسال شاهد رشد 11 درصدی اوج بار در استان هستیم تصریح کرد : خاموش کردن سیستم های سرمایشی، تجهیزات اداری، روشنائی و مصارف غیرضرور بعد از وقت اداری ، امری ضروری است .
مهندس موسوی زاده با تاکید بر این که رسالت مهمی بر دوش همگی است تا نسل های بعدی ما نیز از این انرژی استفاده مناسب نمایند یادآور شد : فرماندهان و اعضای شورای پایگاه های مقاومت بسسیج و روابط عمومی دستگاه های اجرائی ، نقش کلیدی در امر فرهنگ سازی و مدیریت بهینه مصرف برق ایفا می کنند.
در ادامه این همایش محمد حسن زربخش معاون مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل ساتبا ، پیرامون راهکارهای بهینه سازی مصرف برق در محیط کار و منزل و نحوه مشارکت اقشار مختلف مردم و نهادها و ارگان ها در زمینه مدیریت بهینه مصرف و شیوه های عملیاتی و بدون هزینه برای عبور موفق از اوج بار تابستانی ، نکات آموزشی را ارائه کرد.
همچنین مرتضی ابوالخیریان مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قائم آل محمد «عج» استان نیز از کلیه پایگاه های مقاومت بسیج خواست تا صرفه جویی منطقی و استفاده درست از انرژی الکتریکی را در دستور کار قرار داده و نسبت به ترغیب و تشویق کلیه همکاران و خانواده های آنان در این زمینه اقدام نمایند.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =