اشتغال پایدار مهم‌ترین مشکل خانواده و زنان است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت :مهم‌ترین مسئله جدی در بحث خانواده و زنان مسئله اشتغال پایدار و نیاز به‌کار دختران جوان است که تلاش‌هایی در حال انجام است.

معصومه ابتکار روز شنبه در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی شهرکرد  افزوددر آسیب‌های اجتماعی نیز دولت برنامه‌های کلان دارد و در موضوعاتی همچون اعتیاد و سایر موضوعاتی که در کشور وجود دارد فعالیت‌هایی به ویژه در بحث اشتغال در حال انجام است.

ابتکار اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله جدی در بحث خانواده و زنان مسئله اشتغال پایدار و نیاز به‌کار دختران جوان است که تلاش‌هایی در حال انجام است.

وی افزود: در مسائل حقوقی خشونت و ابعاد مختلف که یکی از مهم‌ترین آنان مسائل اشتغال است برای خانواده و زنان اقداماتی در حال انجام است.

ابتکار در خصوص لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: به طور مجدد از قوه قضاییه خواستیم تا در اعلام نظر نهاییشان تسریع کنند و امید است که این لایحه به مجلس برود.

به گفته وی: اورژانس اجتماعی در سطح کشور در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت ایجاد شده و دارای بیش از 400 مرکز در کشور و شش مرکز در چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: نکته مهم این است که باید در زمینه اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی شود تا مردم بدانند که خدماتی به عنوان اورژانس اجتماعی وجود دارد و هرکجا همسرآزاری، کودک آزاری یا مسائلی همچون خودکشی صورت گرفت به آن مراجعه کنند.

ابتکار ادامه داد: افرادی که در جریان این وقایع قرار می‌گیرند مسئولیت دارند که ان را به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند که اگر این اقدام را انجام ندهند ممکن است به نوعی شریک جرم تلقی شوند.

گفتنی است ،شرکت در شورای اداری، برگزاری نشست با احزاب و تشکل های غیردولتی با عنوان گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی و ارزیابی سیاست های دولت در حوزه زنان و خانواده از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =