ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک‌ها متاسفانه در پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار بسیار بد عمل کردند و تیشه به ریشه این طرح زدند.

سیدمهدی فرشادان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای طرح اشتغال پایدار روستایی درنظر گرفته شد که در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

وی افزود: اما متاسفانه بانک‌ها در این زمینه بسیار بد عمل کرده و سلیقه ای عمل می‌کنند.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران عنوان کرد: بانک‌ها تیشه به ریشه این طرح زدند و به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران عطای آن را به لقایش بخشیدند.

وی گفت: بانک‌ها هر کدام براساس دستورالعمل‌های خودشان عمل می‌کنند و هیچ بانک تخصصی برای این طرح در نظر گرفته نشده است.

فرشادان ادامه داد: این مشکلات باعث می شود که سرمایه گذاران فراری شوند و جوانان ما وارد آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی در ادامه خواستار پیگیری وزیر صنعت در این زمینه شد و تصریح کرد: برای اشتغال پایدار هیچ منابعی برای بحث سرمایه در گردش در نظر گرفته نشده است در صورتی که بسیاری از واحدهای ما مشکل عدم تامین سرمایه در گردش را دارند.

نماینده سنندج همچنین خواستار تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی شد و گفت: باید وضعیت اشتغال موجود را حفظ کرد و پس از آن به فکر ایجاد اشتغال‌های جدید بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ارزش پول ما کاهش پیدا کرده که بهترین حالت برای صادرات است اما متاسفانه بروکراسی‌های اداری به صادرکنندگان ما اجازه نمی دهد که صادارات داشته باشند و با همین روند بقیه صادارات ما هم تعطیل می شود.

فرشادان در ادامه خواستار اختصاص پنج درصد از تولیدات پتروشیمی به واحدهایی که در استان هستند بدون درنظر گرفتن پروسه‌های اداری شد.

وی در پایان پروژه زنجیره فولاد را طرحی بسیار موثر در جلوگیری از خام فروشی در استان دانست و گفت: امیدواریم با چنین طرح‌هایی، اشتغال واقعی را در استان داشته باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    3 0
    این ربوی بودن بانکهاست که تیشه به ریشه ی کار و فعالیت زده است هر کس کهبرای ایجاد شغل وام گرفت بانکها بدبختش کردند فقط آن کسانی که پولها را گرفتند و قصد کار کردن و پس دادن را نداشتند توانستند در این دنیا از این فشار کمر شکن در بروند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
    5 1
    در غفلت دولت بانکها خون مردم را مکیدند با پرداخت بهره های زیاد پولها را جمع با سرمایه گزاری در ملک و مسکن طلا و دلار کاذب این مورد گران کردند و بااین روش کردند آنچه نباید میشد وشد جامعه آنچه نباید میشد