ایلنا نوشت: مهاجرت از پاکستان و بنگلادش به سمت ایران افزایش یافته و اگر برخورد جدی صورت نگیرد، نمی‌توان متکدیان خارجی را از سطح خیابان‌ها جمع کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی کشور نسبت به افزایش مهاجرت از شهرهای درگیر خشکسالی هشدار داد.

وزیر کشور تاکید کرد که مردم شهرهای دچار خشکسالی به استان‌های مرکزی و شمالی مهاجرت کرده و همین مساله موجب یک جابجایی و مهاجرت جمعیتی بزرگ خواهد شد.

وی افزود: اگر برای شهر تهران برنامه‌ریزی صحیح صورت نگیرد مشخص نیست که در مواقع خاص این شهر چگونه باید اداره شود به خصوص در مواردی مثل زلزله، سیل و مسائل امنیتی..

وزیر کشور تکدی‌گری و وجود کودکان بی‌سرپرست را از دیگر معضلاتی دانست که نیازمند ساماندهی هر چه سریع‌تر هستند.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: به قوه قضائیه ابلاغ کردیم تا بحث درمان معتادان را با جمع‌‌آوری آنان آغاز کنند و حداقل دو هزار نفر را در دو اردوگاه بستری کنیم. البته اگر دستگا‌ه‌ها به هر دلیل پاسخگوی مسائل نباشند و کار خود را به خوبی انجام ندهند این کار به پایان نمی‌رسد.

رحمانی فضلی در رابطه با بافت‌های فرسوده گفت: حاشیه‌نشینی با دیگر معضلات اجتماعی در ارتباط است و همه دستگاه‌ها باید تلاش خود را انجام دهند تا شرایط مناسب شود. این آسیب‌ها موضوعات متعددی را در بر می‌گیرد.

وی در رابطه با مراکز بهاران گفت: این مراکز کمک زیادی به معتادان متجاهر کرده‌اند و درخواستم از شهرداری و شورای شهر تسهیل و آماده‌تر کردن این مراکز است.

وزیر کشور تاکید کرد که در حال حاضر گنجایش این مراکز هشت هزار نفر است، اما متاسفانه معتادان متجاهر بعد از سه ماه به چرخه اصلی برمی‌گردند.

وی از استانداری درخواست کرد که ظرفیت نگهداری را افزایش و از ۳ ماه به ۶ ماه برسانند تا تمرکز روی معتادان متجاهر بیشتر و جلوی گسترش بیماری گرفته شود.

وزیر کشور در پایان در رابطه با مهاجران خارجی و تکدی‌گری آنها گفت: مهاجران خارجی که در سطح شهر اقدام به تکدی‌گری می‌کنند باید بازداشت شده و به کشور خود بازگردند. مهاجرت از پاکستان و بنگلادش به سمت ایران افزایش یافته و اگر برخورد جدی صورت نگیرد نمی‌توان متکدیان خارجی را از سطح خیابان‌ها جمع کرد.

23216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =