۰ نفر
۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

افکارعمومی تغییر کابینه را مطالبه می‌کند چون خروجی کنونی دولت نتوانسته انتظارات اجتماعی را پاسخ دهد، پس تنها راه تجدیدنظر رئیس‌جمهور در ترکیب همکارانش است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی*

گاهی در رسانه‌ها صحبت از اراده آقای روحانی برای ترمیم کابینه مطرح می شود اما من این تصمیم را خیلی در آقای رئیس جمهور نمی بینم که بخواهد ترکیب همکاران خود را در دولت تغییر دهد چون تاکنون هر مرتبه عزمی برای این کار کرده، سریع نظرش را برگردانده است چون معذورات دارد.

افکارعمومی تغییر کابینه را مطالبه می‌کند چون خروجی کنونی دولت نتوانسته انتظارات اجتماعی را پاسخ دهد؛ پس تنها راه تجدید نظر رئیس جمهور در ترکیب همکارانش است، مگر اینکه در کوتاه زمان مشکلات مردم حل شود، در این صورت می تواند بگوید «ما نیاز به تغییر نداشتیم».

من اگر جای آقای روحانی بودم اولی را بر کسب رضایت مردم می گذاشتم و کسی را برای وزارت انتخاب می کردم که با حل مشکلات بتواند رضایتمندی عمومی ایجاد کند. با توجه به مشکلات انباشت شده مردم، معتقدم هر کسی که می تواند کمکی انجام دهد، آقای رئیس جمهور باید از وجودش استفاده کند.

آقای رئیس جمهور معذورات اخلاقی را کنار بگذارد، دوستی و رفاقت ها به جای خود اما الان مصالح نظام و انقلاب مطرح است، از احزاب و گروه ها و جناح ها تقاضای کمک کند تا برای اصلاح امور در کشور یک انقلاب بزرگ ایجاد شود چون که به شدت به چنین انقلابی نیاز داریم. صادقانه بگویم تا اینجای کار حداقل از بُعد روانی تحریم موفق بوده است.

البته شاید برخی نمایندگان نظرشان بر ادامه پیگیری استیضاح وزرا باشد و بخواهند از این طریق کابینه اصلاح شود اما من معتقدم نهضت استیضاح ها باید متوقف شود. مشکل مردم با استیضاح حل نمی شود. استیضاح یک طرفه از سوی مجلس با عدم رغبت دولت هیچ نتیجه ای ندارد جز آنکه کدورت ها را زیاد می کند و مطالبات مردمی را افزایش می دهد.

* نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 807217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =