مهر نوشت: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، از عملکرد رسانه ملی برای استفاده از بیماران روانی در برنامه های کمدی انتقاد کرد و گفت: استفاده از این افراد برای خنداندن مردم، اتفاق بدی است.

حسین نحوی‌نژاد در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور که در مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی برگزار شد، افزود: در این دوره از جشنواره ورزشی ۱۰۰۰ نفر از بیماران روانی مزمن اعم از زنان و مردان شرکت کردند.

وی گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان باید امکان ورزشی به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار بگیرد که امیدواریم این بخش از قانون نیز توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجرایی شود.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه ۴ محور مورد توجه سازمان بهداشت جهانی در بخش بهداشت و بخش سلامت قرار دارد، افزود: سلامت جسمی، زبانی، اجتماعی و معنوی ۴ حوزه‌ای هستند که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است و باید به هر یک از آنها توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بسیاری از گزارشات توسط مسئولان اعلام می‌شود که ۲۷ درصد از شهروندان و مردم دچار اختلالات سلامت هستند باید به این نکته اشاره شود که این به معنای آن نیست که این افراد دچار اختلالات روانی و اگزوفرمی هستند چرا که در کشور ما بین یک تا یک و نیم درصد از جامعه مبتلا به اگزیوفرمی هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، با انتقاد از عملکرد رسانه ملی درباره استفاده از معلولان (بیماران روانی مزمن) و سالمندان در برنامه‌های کمدی، گفت: متاسفانه سازمان صدا و سیما از معلولان در این گونه برنامه‌ها برای خنداندن مردم استفاده می‌کند که این اتفاق بسیار بدی است.

نحوی‌نژاد افزود: امیدواریم این سیاست از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کند و نگاه مناسب‌تری را به معلولان و سالمندان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر از معلولان و سالمندان در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: یک سوم هزینه این مراکز توسط دولت و دو سوم دیگر توسط مردم و خیرین تامین می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، گفت: همه افراد اعم از روحانیون، پزشکان، مهندسین و سایر صنف‌ها در مقابل سالمندان و معلولان مسئول هستند و باید هر کدام به وظایف خود در مقابل این اقشار عمل کنند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =