۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

در شمال نیشابور دره‌ای وجود دارد که علاوه بر جلوه‌های خاص و بکر خود، به دلیل شرایط آب و هوایی دلنشینی که دارد، همه ساله گردشگران و کوهنوردان زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند.

علاوه بر زیبایی و کم نظیر بودن دره، دسترسی آسان نیز باعث شده که هر سال تعداد گردشگران بسیاری از این منطقه دیدن کنند. گردشگرانی که برای تماشای زیبایی مسیر، راهی این تنگه می‌شوند. در این منطقه غاری وجود ندارد بلکه هفت غار استعاره از هفت تنگه یا وادی است.

دره ی هفت غار

دره ی هفت غار

این دره با تنوع و دگرگونی خود، اشتیاق دیدار را در بازدیدکنندگان افزایش می‌دهد. دره هفت غار به دلیل فرسایشی بودن و شیب تندش هرساله پس از بارش، شکل جدیدی به خود می گیرد و آبشارهای بزرگ وکوچکی در آن ایجاد می شود. برای همین مرتبا ظاهر و شکل دره دچار دگرگونی می‌شود. پس به یاد داشته باشید که سفر به این منطقه هرگز برای شما تکراری نخواهد بود. از جمله ویژگی‌های دیگر این دره، رنگ سرخ خاک رسی آن است که باعث رنگ آمیزی و جلوه‌های خاص شده است.

دره ی هفت غار

مسیرهای متفاوتی برای دسترسی به دره هفت غار وجود دارد که آسان‌ترین آن مسیر روستای باغرود است که پس از ده دقیقه کوهپیمایی می‌توان به ابتدای این دره در ارتفاع ۱۵۰۰ متری رسید. از جمله مسیرهای دسترسی دیگر می‌توان به خود روستای غار اشاره نمود.

دره ی هفت غار

دره ی هفت غار

پس از عبور از دره و زیبایی‌های آن به مدت تقریبا دو تا سه ساعت، به منطقه‌ای باز و به سرچشمه اصلی رودخانه در ارتفاع ۱۹۰۰ متری خواهید رسید. در این محل چند درخت گردو دیده می‌شود. لازم به ذکر است که برخلاف سرد و گوارا بودن آب این چشمه، املاح زیادی در آب وجود دارد.

دره ی هفت غار

هفت غار در تمام فصول سال دارای زیبایی های منحصر به فردی است اما باتوجه به پرخروش بودن رودخانه‌، فصل بهار بهترین زمان برای بازدید محسوب می‌شود. فراموش نکنید که این دره علی‌رغم زیبایی و مهربانی‌اش، برخی اوقات در مواقعی که بارندگی زیاد است، ممکن است با خطراتی همراه باشد.

دره ی هفت غار

دره ی هفت غار

دره ی هفت غار

دره ی هفت غار

منبع: لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =