۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸

ایلنا نوشت: مراسم تشییع پیتر سلیمانی‌پور با حضور جمعی از اساتید موسیقی و دوستداران این نوازنده سرشناس در محوطه تالار وحدت برگزار شد.

مراسم تشییع پیتر سلیمانی‌پور (آهنگ‌ساز و نوازنده سازهای بادی) صبح امروز (سه‌شنبه ۲۰ شهریور) در تالار وحدت برگزار شد.

ازجمله حاضران در این مراسم می‌توان به هوشنگ کامکار، هنگامه اخوان، هادی منتظری، کریستوف رضاعی، کارن همایون‌فر و داود گنجه‌ای اشاره کرد. علی ترابی (مدیرکل دفتر موسیقی) و شهرام صارمی (مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر) نیز از مدیرانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

سیاوش روشن (آهنگ‌ساز و نوازنده عود) در این مراسم گفت: می‌خواهم در رابطه با صمیمی‌ترین دوست سال‌های اخیرم چند کلامی صحبت کنم، مردی که زندگی حقیقی داشت و صحبت کردن در موردش بیشتر به بازگو کردن افسانه شبیه است اما افسانه‌ها را نیز باید گفت نه به واسطه آنکه سرگرم کننده بلکه به واسطه آنکه الهام‌بخش‌اند. از هشت سال گذشته که با پیتر آشنا شدم، بهترین اتفاقات زندگی‌ام برایم رخ داد. او انسانی حقیقی بود نه به معنای بی‌نقص بودن بلکه به این دلیل که هم با خودش و هم با آدم‌های اطرافش صادق بود.

این آهنگساز ادامه داد: زمانی که آلبوم «منظومه شخصی» را گوش می‌دهم چیزی جز ذوق و صداقت نمی‌یابم. مطمئنا در مورد موسیقی پیتر باید بسیار مفصل‌تر از این صحبت کرد. او به عنوان یکی از اولین افرادی که در ایران موسیقی جاز کار کرد و تمام ابزار لازم را برای بیان احساساتش در اختیار داشت، برایم قابل ستایش است. من و پیتر تصمیم داشتیم در سال‌های اخیر کارهای بسیاری اجرا کنیم که به دلایل مختلف ازجمله سرطان او و مشکل دست‌های من میسر نشد. ما بهمن ۹۶ قصد داشتیم در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برویم که در پاییز آن سال اول من و بعد پیتر انصراف دادیم.

تشییع پیکر پیتر سلیمانی‌پور

در پایان این مراسم امیر بهاری اعلام کرد که به خاکسپاری پیتر سلیمانی در آرامستان ارامنه مسگرآباد (دروازه دولاب) با حضور خانواده او و به شکل خصوصی برگزار می‌شود همچنین روز پنجشنبه ۲۲ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۸ مراسم یادبودی برای او در کلیسای ارتدوکس واقع در خیابان مفتح برگزار می‌شود.

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =