۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰

اسپانیا دیدنی‌های گوناگونی را در خود پنهان کرده است و شاید هر کسی بتواند جاذبه‌های متعددی را در این سرزمین نام ببرد؛ اما اینبار به یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا سر خواهیم زد و با غارهایی باستانی آشنا می‌شویم که هنوز هم هزاران نفر در آن زندگی می‌کنند.

در جنوب اسپانیا تپه‌هایی به نام گوادیکس (hills of Guadix) وجود دارند که در میانشان حدود 2000 غار باستانی به چشم می‌خورد. سال‌هاست که هزاران نفر از این غارها به عنوان خانه استفاده می‌کنند. بارها و بارها در طی تاریخ غارهای کهن، حافظ جان و مال اسپانیایی‌های ساکن در این منطقه بودند.

مرینو یکی از گردشگرانی که از غارهای باستانی اسپانیا دیدن کرده، در رابطه با این منطقه‌ی جالب چنین گفته است: "من همیشه از این که چگونه انسان‌ها در اینجا با طبیعت ارتباط برقرار کرده‌اند، شگفت‌زده می‌شوم. می‌بینم که چطور طبیعت بر زندگی آنها تاثیر گذاشته است."

غارهای گوادیکس اسپانیا

یکی از بهترین تفریحات گردشگران این ناحیه، گوش کردن به صحبت‌های دلنشین ساکنان غارهاست. اگر کمی در کنار غارها گشت‌وگذار کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد مسنِ اینجا، از بدو تولد در همین غارها متولد شدند و تمام طول زندگی خود را در غار زندگی کرده‌اند.

غارنشینان بر این عقیده هستند که اجدادشان از حدود 500 سال پیش در همین غارها زندگی می‌کردند. همچنین بد نیست بدانید که برخی از این غارنشینان اسپانیایی نیستند و از دیگر کشورهای دنیا به این ناحیه مهاجرت کرده‌اند.

در تصویر پیش‌رو زوجی را می‌بینید که در اتاق نشیمنشان در حال استراحت هستند. این زوج مهربان مانوئل گنزالس (Manuel Gonzales) و انکارنا سانجز (Encarna Sanchez) نام دارند و در همین غارها متولد شده‌اند.

غارهای گوادیکس اسپانیا

جالب اینجاست که ساکنان غارها سنین مختلفی دارند و تنها افراد مسن در این اقامتگاه‌های دوست‌داشتنی زندگی نمی‌کنند. برای مثال تصویری که در ادامه می‌بینید دختری 12 ساله را نشان می‌دهد که در همین غارها زندگی می‌کند و به راحتی در حال قدم زدن روی بام خانه‌هاست.

غارهای گوادیکس اسپانیا

بسیاری از غارنشینان این منطقه امکان کوچ به نواحی دیگر را دارند اما ادامه‌ی زندگی در غارها را نوعی زنده نگه‌داشتن آداب و رسوم و سنت‌های کهن‌شان می‌دانند و با اشتیاق در غارها زندگی می‌کنند.

آمایا (Amaya) یکی از غارنشینان در این رابطه چنین گفته است: "من داخل غار متولد شدم و با حیوانات و هیولاها زندگی کرده‌ام". خانواده‌ی آمایا 6 نسل در غارهای گوادیکس بوده‌اند. او از سه سالگی رقص را به صورت حرفه‌ای انجام می‌داد و درباره‌ی زندگی‌اش چنین افزود: "حس پاکی و آرامش می‌کنم، حسی شبیه به رفتن زیر آب آبشارها در ساعت 4:00 نیمه شب و فروبردن سر درون آب".

غارهای گوادیکس اسپانیا

وجود مهاجران در میان ساکنان کهن غارهای اسپانیا سبب شده تا آنها فرهنگشان را در میان دیگران رواج بدهند. عکسی که در ادامه می‌بینید خانواده‌ی سیاه‌پوست لوپز را نشان می‌دهد. اجداد این خانواده چند نسل در غارها زندگی کرده‌اند. اعضای خانواده حدود 2 و نیم مایل را برای تهیه‌ی غذا و مایحتاج طی می‌کنند اما با این حال از زندگی خود راضی هستند. آن‌ها گفته‌اند که به زندگی در غارها افتخار می‌کنند و تا پایان عمرشان در همین غارها خواهند ماند.

غارهای گوادیکس اسپانیا

نظر شما در رابطه با زندگی در غار چیست؟ آیا آن‌قدر ماجراجو هستید که چنین سبکی را برای زندگی خود انتخاب کنید؟ منتظر دیدگاه‌های شما خوبان هستیم.

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =