۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
دیدار صالحی با پیشکسوت تعزیه ایران/ عکس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با رضا لنکرانی؛ پیشکسوت تعزیه دیدار کرد. در این دیدار لنکرانی بخشی از تعزیه دو طفلان مسلم را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی (معاون هنری وزیر)، شهرام کرمی (مدیرکل هنرهای نمایشی) و احمد عزیزی (هنرمند قدیمی تعزیه) نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن گفت‌وگو با لنکرانی توجه به پیشکسوتان تعزیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این هنرِ با قدمت به صورت اصولی و با رعایت آیین و اصول آن، به نسل‌های بعد منتقل شود.

صالحی ترکیب هنرها در تعزیه و گستردگی جغرافیایی اجرای آن را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و اظهار کرد: در تعزیه شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند. این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن دارد.

دیدار وزیر فرهنگ با پیشکسوت تعزیه

وی همچنین به تعزیه‌های غریب (غیر عاشورایی) اشاره کرد و بر معرفی و اجرای آن‌ها تاکید کرد.

در این دیدار رضا لنکرانی به یاد دوران تعزیه‌خوانی بخشی از نسخه «حارس» در تعزیه دوطفلان مسلم و نیز قطعه‌ای از سروده خودش در توصیف دیدار شمر با حضرت ابوالفضل (ع) و پیشنهاد ارائه امان‌نامه به آن حضرت را اجرا کرد.

241243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =