میزان تخلیه و بارگیری در بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در سال جاری نسبت به سال ۹۵ از رشد ۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بهشهر، مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و بندر نکا از آغاز سال ۹۶ تاکنون حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تن مدت مشابه سال ۹۵ رشد ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

مهندس رضوانی با بیان اینکه از ۳ میلیون و ۶۱ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سال جاری ، ۸۴ درصد واردات ، ۱۳ درصد صادرات و ۳ درصد ترانزیت خارجی بوده است افزود میزان تخلیه و بارگیری با رشد ۴۳ درصد و تعداد کشتی های ورودی نیز با ۳۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۵ به تعداد ۸۰۲ فروند رسیده است.

وی با یادآوری اینکه سوآپ مواد نفتی در بندرنکا از مرداد ماه امسال آغاز شده است اظهار داشت میزان تخلیه مواد نفتی توسط ۶۰ شناور با رشد بیش از ۲۱ برابری به ۳۸۵ هزار و ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بندرامیرآباد ، تخلیه و بارگیری روغن خوراکی با رشد ۳,۵ برابری ، غلات با رشد ۷۷ درصدی را نمونه ای از کالاهایی عنوان کرد که در سال جاری از افزایش برخوردار بوده است.

مهندس رضوانی همچنین اکسید آلومینیوم به میزان ۱۸ هزار تن ، گاز بوتان به میزان ۸۰۰ تن و میوه،صیفی وتره بار با تناژ ۳ هزار ۵۲۱ تن را از دیگر کالاهایی نام برد که امسال وارد چرخه تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد شدند.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارابودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی بزرگترین بندر شمال کشور می باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =