حجت الاسلام ارزانی گفت: یکی از اتفاقات ارزشمند و فراملی که در این ایام شاهد آن خواهیم بود، برپایی موکب های مشترک ایران و عراق با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نماد حفظ وحدت، اتحاد و برادری این دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های مساجد و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست ستاد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد که ۲۴ شهریور برگزار شد، گفت: بارزترین خاصیت و ویژگی عاشورا در یادآوری و زنده شدن حادثه عظیم کربلا و شهادت مظلومانه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پیام نهضت امام حسین(ع) زنده نگاه داشتن اسلام است، بیان کرد: ما هم در سنگر مقدس و اثرگذار مساجد باید با تأسی از خط سرخ قیام عاشورا، حافظ و پاسدار انقلاب و اسلام باشیم.

حجت الاسلام ارزانی، با بیان اینکه دین اسلام دارای دو بخش هسته مرکزی و شعائر و مناسک است، اظهار کرد: توجه به بعد مناسبتی اسلام بسیار حائز اهمیت است اما نباید از هسته و مغز دین نیز غافل شد چرا که اینها تعاملی دو سویه دارند و پرداختن به هر کدام از این بخش ها باید توأم با بخش دیگر باشد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اینکه نیت خالصانه کارها را ماندگار و اثرگذار می کند، گفت: اگر می خواهیم در دستگاه امام حسین(ع) تأثیرگذار باشیم باید کارهای ما رنگ خدایی داشته باشد که بالاترین رنگ‌ها است.

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، تصریح کرد: اگر کار خدایی و از سر اخلاص باشد و تبلیغمان دنیایی نباشد، قطعاً از راهی که متصور آن نیستیم، تأثیر خود را بر جامعه خواهد گذاشت.

وی اذعان کرد: برنامه ها و فعالیت های ما در این ایام باید کاملاً به صورت مردمی باشد و در این حرکت خروشان مردم حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام ارزانی، با تأکید بر برنامه ریزی برنامه های اثرگذار، مدون و منسجم فرهنگی هنری برای زائران، تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت بالای خود در زمینه فرهنگ و هنر استفاده کرده و به ساماندهی برنامه های مرتبط در این زمینه بپردازند.

وی متذکر شد: در ایام اربعین باید از وظیفه و رسالت خود غافل نشویم و با طراحی درست با پیوست های فرهنگی در حوزه فرهنگ و هنر، مردم را به سمت کمال سوق دهیم.

حجت الاسلام ارزانی، خاطرنشان کرد: جنبه مردمی این برنامه باید حفظ شود، اما در بحث های فکری می توانیم از طریق تیم های فکری و برنامه ریز آن ها را در این مانور عظیم فرهنگی و اسلامی یاری دهیم.

حجت الاسلام ارزانی، حضور میلیون ها مسلمان در همایش عظیم پیاده روی اربعین را نمایش قدرت و عظمت جهان اسلام خواند و گفت: این مانور قدرت، انسجام، وحدت و برادری جهان اسلام، ترس و هراس را به دل دشمن انداخته است چنانکه می بینیم شبکه های معاند برای تأثیرگذاری بر آن از هیچ توطئه و نیرنگی کوتاهی نمی کنند. نمونه بارز آن را می توان در تلاش مزبوحانه این روزهای آن ها برای ایجاد اختلاف میان ملت های دوست و برادر ایران و عراق دید.

وی اعلام کرد: یکی از اتفاقات ارزشمند و فراملی که در این ایام شاهد آن خواهیم بود، برپایی موکب های مشترک ایران و عراق با حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نماد حفظ وحدت، اتحاد و برادری این دو کشور خواهد بود تا از این طریق بتوانیم پیام کانون های مساجد و افکار مسجدی خود را منتشر کنیم.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با تأکید بر لزوم نوآوری و خلاقیت در فعالیت های و برنامه های پیش بینی شده در این موکب ها، گفت: تمرکز ما بر کارهای فرهنگی و هنری است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فضاسازی و تبلیغات محیطی را به عنوان بخش مهمی از کار برشمرد و عنوان کرد: تبلیغات موثرترین ابزار برای انتقال فرهنگ است. باید از این ظرفیت به طور ویژه و خاص برای معرفی اسلام، قرآن و عترت بهره ببریم که در این راستا با توجه به حضور زائران از کشورها و ملیت های مختلف ضرورت دارد تبلیغات به چندین زبان زنده دنیا صورت بگیرد.

حجت الاسلام ارزانی، در ادامه به اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی مطلوب و انعکاس گسترده اخبار و اطلاعات این رویداد عظیم فرهنگی و دینی اشاره و اظهار کرد: از ظرفیت خبرگزاری شبستان نیز برای آموزش 40 نفر از خبرنگاران در این حوزه بهره گرفته می شود تا پوشش مناسب رسانه ای از این رخداد عظیم جهان اسلام داشته باشیم.

این مقام فرهنگی، با تأکید بر پیش بینی و گردآوری بسته فرهنگی برای جوانان، گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد ارزشمند، باید با ستاد اربعین کشور جلسات هم افزایی و تبادل نظر منظمی را داشته باشیم.

گفتنی است، در این نشست سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد عالی به ارائه گزارشی از فعالیت های استان ها و برنامه های پیش بینی شده آنان در اربعین حسینی پرداخت و در ادامه مسئولان دبیرخانه های استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام نیز برنامه های خود را تشریح کردند.

/۶۲۶۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =