برنامه نود این هفته پخش نشد تا به سراغ هوشنگ نصیرزاده برویم و با او درباره این برنامه و عادل فردوسی‌پور صحبت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه نود شب گذشته پخش نشد تا حواشی زیادی به پا کند. شبکه سه برنامه نود را حذف کرد تا بازی انگلیس و اسپانیا را پخش کند. همین موضوع باعث شد تا زمزمه هایی مبنی بر شایعه کنار گذاشتن و کمرنگ کردن فردوسی پور به گوش برسد. همین موضوع باعث شد تا به سراغ هوشنگ نصیرزاده برویم و از او درباره حواشی به وجود آمده برای برنامه نود صحبت کنیم. مصاحبه خبرآنلاین با نصیرزاده را در ادامه می‌خوانید:

برنامه نود برای اولین بار در میان فصل لیگ برتر پخش نشد و گفته می شود مدیران صدا و سیما قصد کمرنگ کردن این برنامه و مجری اش را دارند
باید به روند این برنامه را در هجده سال اخیر نگاه کرد. برنامه نود در این سال ها کاری جز روشنگری افکار عمومی نداشته و یکی از نقش های مهم این برنامه این بود که توانست با فساد در فوتبال مبارزه کند. در این مدت ناهنجاری ها و تنش های روی سکوها را مهار کرده و موفق شده دعواهای نژادی و قومیتی را در فوتبال از بین ببرد. 

در این مدت بسیاری از مدیران فوتبالی و حتی سیاسی در تلاش بودند تا جلو فردوسی پور و برنامه را بگیرند
فردوسی پور حامی اصلی اش در صدا و سیما را از دست داده اما صداقت و پاک بودنش باعث شده تا کسی نتواند از او بهانه و آتو بگیرد. فردوسی پور در این سالها تلاش کرده علاوه بر نشان دادن پشت صحنه فوتبال، فرهنگسازی هم بکند. شما یادتان هست در سال های اخیر و در برابر انتقال تیم ها به شهرستان های مختلف چقدر ایستادگی کرد و حتی با نماینده های مجلس دست به گریبان شد اما پای حرف و اعتقادش ایستاد.

پخش نشدن این برنامه  توسط صدا و سیما و خارج کردنش از کنداکتور هفتگی یک روند طبیعی است یا اینکه می خواهند فردوسی پور را کمرنگ کنند؟
در این مدت خیلی ها تلاش کردند فردوسی پور را زمین بزنند اما باید دید بازخورد مثبت برنامه فردوسی پور در جامعه چقدر است. نقشی که او در فرهنگسازی در فوتبال ایفا کرده را نمی توان نادیده گرفت. همین نظم و انضباطی که در فوتبال ما حاکم است را مدیون برنامه نود هستیم. نود بارها تلاش کرد تا فوتبال ما را به استاندارهای جهانی نزدیک کند. برنامه نود شبیه آهنگ الهه ناز است که هیچوقت کهنه نمی شود و تازگی دارد و نباید آن را زیر سوال ببریم. این برنامه پرمخاطب ترین برنامه صدا و سیما است و وقتی مخاطبینش بدون اینکه برنامه را ببیند در نظرسنجی اش شرکت می کنند، یعنی همچنان طرفدار و بیننده دارد. مردم توقع‌شان تداوم برنامه نود است. اسمی که با پاکسازی و روشنگری در فوتبال همراه شده.

به نظر شما برنامه ای می تواند جایگزین برنامه نود شود؟
برنامه نود 18 سال تداوم داشته و در این سالها هم بسیاری تلاش کردند برنامه ای بسازند تا بتوانند جایگزین نود شوند اما نتوانستند. فردوسی پور در این سالها یک بار هم بهانه دست مدیران و مسئولین برای کنار گذاشتنش نداد. با اینکه پول های زیادی در این فوتبال است اما عادل همیشه در این سالها پاک کار کرد. بالاتر هم گفتم، برنامه نود هیچوقت کهنه نمی شود و باید تداوم داشته باشد.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاغل IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    4 2
    درسته چون واقعیه
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      1 1
      چه پروپاگاندایی راه انداختید برای عادل خان
  • مردم IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    5 2
    ماهمه باعادلیم
  • بی نام DE ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
    0 0
    مثل من و شما که از بدو تولد تا به الآن ، تر و تازه و شاداب و بدون تغییر مانده ایم .