فرهیختگان نوشت:با وجود اینکه تیم فوتبال پرسپولیس باید اول آبان‌ماه بازی برگشت خود مقابل السد قطر را برگزار کند تا فینالیست غرب آسیا در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود اما مسئولان این باشگاه از حالا به استقبال فینالیست‌شدن تیم خود رفته‌ و کمیته‌هایی را در همین رابطه راه‌اندازی کرده‌اند.

کمیته بازاریابی و کمیته تشریفات ازجمله این کمیته‌ها هستند که در باشگاه پرسپولیس فعال شده اما مسئولان این باشگاه علاقه‌ای برای رسانه‌ای‌شدن این موضوع نداشتند، چراکه نمی‌خواستند با این کار فشار را روی تیم خود زیاد کنند. با این حال نگاهی به افراد انتخاب‌شده برای کمیته‌های مذکور نشان می‌دهد بیش از آنکه ضوابط اهمیت داشته باشند روابط، تاثیرگذار بوده‌اند!

سمت برای بستگان مدیرسابق

از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد اقداماتی در این باره انجام شده و برخی افراد که البته کمترین نقش را در فوتبال تا اینجا داشته‌اند به عضویت این کمیته‌ها درآمده‌اند! به‌عنوان مثال فردی که از زمان مدیریت قبلی در باشگاه پرسپولیس به دلیل ارتباطات خانوادگی سمت گرفته حالا به‌عنوان مسئول تشریفات باشگاه پرسپولیس برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است! این فرد (ح) که به خاطر خویشاوندی همسرش با یکی از مسئولان سابق اما پرنفوذ پرسپولیس به این باشگاه وصل شده، در مدیریت جدید هم کماکان در این باشگاه رفت و آمد دارد. وی که شاید در سابقه فوتبالی خود یک روز هم به‌عنوان بازیکن، فوتبال بازی نکرده در زمان مدیریت قبل به‌عنوان مسئول آکادمی پرسپولیس انتخاب شد و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه درفشی‌فر نیز در اختیار این فرد قرار گرفت که حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت.

یک رستوران‌دار هم هست

خبر رسیده فرد مذکور به همراه یکی از دوستانش که رستوران‌دار است و ارتباطی با فوتبال ندارد و اتفاقا با یکی از مسئولان فعلی پرسپولیس هم رفاقت دارد، به‌عنوان مسئول تشریفات باشگاه پرسپولیس برای استقبال از باشگاه الدحیل قطر انتخاب شده است! او حالا به‌عنوان مسئول کمیته تشریفات پرسپولیس برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده و مشخص نیست درحالی که قرار است حدود ۲۰۰ شخصیت مهم از کشورهای مختلف و مسئولان رده‌بالای فوتبال به تهران بیایند (درصورت فینالیست‌شدن پرسپولیس) چطور این شخص می‌خواهد بدون کمترین تجربه این کار مهم و بزرگ را انجام دهد!

برنده مزایده از حالا؟

یک اتفاق جالب دیگر هم درحال رخ‌دادن است. درخصوص این فرد شنیده می‌شود که قرار است در مزایده زمین چمن ورزشگاه درفشی‌فر هم شرکت کند و احتمالا از حالا می‌توان برنده این مزایده را نیز حدس زد. این‌طور که به نظر می‌آید قدرت این فرد هر روز در پرسپولیس بیشتر از قبل می‌شود و انتقادهای مطرح‌شده نیز چندان تاثیرگذار نیست.

کمیته بازاریابی در اختیار مسئول سابق

برای کمیته بازاریابی پرسپولیس هم فردی انتخاب شده که فعلا در باشگاه سمتی ندارد و به واسطه فعالیت‌های قبلی با مسئولان فعلی پرسپولیس در ارتباط است و توانسته چنین سمتی را بگیرد و درحالی که پرسپولیس نمی‌تواند طبق قانون از بازی فینال برای باشگاهش درآمدزایی کند، مشخص نیست که این فرد دقیقا قصد انجام چه کاری را دارد!

روابط به جای ضوابط

مسئولان باشگاه پرسپولیس درحالی این کمیته‌ها را تشکیل دادند که از افراد باتجربه و پرنفوذی برای انجام کارها استفاده نشده و بیشتر به نظر می‌آید قصد مسئولان این بوده که از دوستان خود در این کمیته‌ها سود ببرند. در این بین حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس هم بخشی از قدرت انتخابی خود را به افراد زیرمجموعه خود داده و این موضوع باعث شده شاهد باشیم که اسامی بزرگی برای حضور در این کمیته‌ها انتخاب نشوند.

در مسیر مدیران قبلی

نکته جالب اینجاست که مدیران قبلی پرسپولیس در بسیاری از تصمیمات خود عملکرد حرفه‌ای و مناسبی نداشتند و به خاطر نتایج خوبی که برانکو برای‌شان می‌گرفت تا حدی درحاشیه امنیت قرار داشتند اما درنهایت رفتنی شدند و حالا هم کسی از موفقیت‌شان صحبت نمی‌کند. به نظر می‌رسد مدیران فعلی هم در برخی تصمیمات خود مشابه مدیران قبلی عمل می‌کنند و شاید دیری نپاید که آنها هم به سرنوشت مدیران قبلی پرسپولیس دچار شوند و بهتر است از اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، درس بگیرند!

 

 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =