آرژانتین؛ حجاب بانوی ایرانی، مسی و مارادونا

یک داور زن ایرانی فینال بازی فوتسال در المپیک جوانان را قضاوت خواهد کرد.

برای اولین‌بار مسابقات فوتسال بین رشته‌های المپیکی قرار گرفت و این رشته ورزشی از المپیک جوانان 2018 آرژانتین در هردو بخش دختران و پسران استارت خورد اما نکته اصلی آن قضاوت گلاره ناظمی، بانوی ایرانی در این رقابت‌ها بود که به‌عنوان یک چهره افتخارآفرین ایرانی خبرساز شد و برای قضاوت فینال مسابقات نیز انتخاب شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ناظمی را در ادامه می‌خوانید.

مسابقات المپیک جوانان در چه سطحی است؟
سطح مسابقات بسیار بالاست و انگار بازی‌ها در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود. برگزاری نیز در سطح حرفه‌ای بوده و همه اقداماتی که برای دیدارهای جهانی و بین‌المللی انجام می‌شود را در اولین دوره رقابت‌ها نیز شاهدش هستیم.

چند قضاوت را تا امروز انجام داده‌اید؟
چهار بازی را تا امروز قضاوت کرده‌ام ولی برای نیمه‌نهایی مسابقات برای من ابلاغی نیامد. این موضوع نشان‌دهنده آن بود که برای قضاوت رده‌بندی یا فینال مدنظر باشم! البته داوران حاضر در رقابت‌ها همه از بهترین‌های قاره خود هستند من به نوبه خود سعی می‌کنم تا روز پایانی رقابت‌ها به بهترین نحو ممکن کارم را انجام دهم.

برای قضاوت فینال هم انتخاب شدید.
اینجا همه داوران تا این لحظه خوب بودند و قضاوت‌های خوبی داشتند. با توجه به اینکه بازی افتتاحیه را سوت زدم و خوشحالم که فینال را هم به من دادند. خداروشکر همه چیز برای من عالی بوده و ان‌شاءالله که از من راضی هستند.

تیم المپیک فوتسال ایران با رهبری علی صانعی دو مسابقه خود را با پیروزی‌های پرگل پشت‌سر گذاشت. در بازی با جزایر سلیمان 9-2 پیروز شد و تیم کاستاریکا را هم 9-3 برد اما به دلیل باخت در برابر تیم‌های برزیل و روسیه از جدول بازی‌ها حذف شد. دیدارهای تیم ملی را از نزدیک تماشا کردید؟
بله بازی‌های تیم ملی را دیده‌ام. تیم ایران در برابر روسیه ارائه‌گر بازی خوبی بود و جدال سفت و نفسگیری با تیم حریف داشت؛ نتیجه بازی این را نشان می‌دهد و شاید اگر شرایط بازی به سود ایران می‌شد بچه‌های تیم ملی بازی را می‌بردند. شکست در برابر برزیل و روسیه عجیب نبود، چراکه این دو تیم از بهترین‌های جهان هستند.

حجاب شما هم گویا توجهات را جلب کرده است!
شاید در کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر تعدد کشورهای مسلمان و مسلمانانی که فوتبال بازی می‌کنند، موضوع عجیبی نباشد و این موضوع پذیرفته شده و آشناتر از سایر کنفدراسیون‌ها باشد. اما اینجا این موضوع برای برخی جالب و حتی عجیب بود اما مهم این بود که حجاب من موردتایید فیفا قرار گفت و آنها به حجاب من احترام گذاشتند و این‌طور نبود که به خاطر حجابم بخواهند من را کمرنگ کرده و قضاوت کمتری به من بدهند و خداروشکر فقط براساس نمرات داوری‌ام من را قضاوت کردند.

از فضای شهر آرژانتین برایمان صحبت کنید.
اینجا مردم بی‌نهایت فوتبال‌دوست هستند و در پارک‌های بوئنوس‌آیرس از همه قشر و سن و سال مردم درحال بازی فوتبال هستند. آرژانتینی‌ها بسیار خونگرم هستند و با وجود فاصله زیاد دو کشور، آنها را مثل مردم ایران خونگرم دیدم.

چقدر توجهات در این کشور معطوف بزرگانی مثل مسی و مارادوناست؟
در تمامی فروشگاه‌ها بدون‌استثنا لباس مسی را می‌فروشند و حتی در استراحتگاه‌های فدراسیون فوتبال این کشور عکس مسی وجود دارد و این موضوع برایم بسیار جالب‌توجه و عجیب بود!

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =