محور گردشگری زاگرس میانی بین 5 استان ایجاد شود

ایرنا نوشت : نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد از توافق ضمنی برای ایجاد محور و کمربند سبز گردشگری زاگرس میانی خبر داد و خواستار زیرسازی برای ایجاد محور گردشگری زاگرس میانی بین 5 استان شد.

علی کاظمی باباحیدری افزود: این محور از الیگودرز در استان لرستان آغاز می شود و تا کهکیلویه و بویراحمد امتداد خواهد یافت و چهارمحال و بختیاری، اصفهان و فارس را می تواند در یک محور گردشگری قرار دهد.

وی تصریح کرد: محور گردشگری زاگرس میانی ، الیگودرز را از طریق شهرستان کوهرنگ در منطقه بازفت به مسجد سلیمان در خوزستان پیوند می زند.

به گفته وی، یکی از شاخه های این محور از اصفهان به سمت لرستان و بعد از آن به چهارمحال و بختیاری ورود پیدا می کند تا به سمت خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد ختم شود.

کاظمی گفت: در دیدار با نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و استاندار لرستان به این مساله اشاره شد که جاده زلقی و بزنوید لرستان به منطقه موگویی کوهرنگ متصل شود و از منطقه بازفت به مسجد سلیمان برسد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد ادامه داد : دولت باید زیرساخت های این محور گردشگری از جمله زیرسازی جادهها را فراهم کند تا بخش خصوصی بتوان برای سرمایه گذاری در این طرح بزرگ پیشقدم شود.

کاظمی گفت: طبیعت بکر ، کوه ها و صخره ها، رودخانه ها، دریاچه سد، غارها و بافت عشایری منطقه بهترین فرصت برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این محور خواهد بود.

به گفته وی، ایجاد تله کابین ، آلاچیق ، رستوران ها، پیست های اسکی و چمن، پیست صخره نوردی، سوارکاری، ورزش های آلپاین و بوم گردی از ظرفیت این محور گردشگری است.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی درخواست کرد برای طرح مطالعاتی این محور در بودجه سال اینده سازمان برنامه و بودجه یک ردیف اعتباری اختصاص دهد.

گفتنی است ،  منطقه موگویی بیش از 4 هزار نفر جمعیت دارد و در زمستان به دلیل ریزش برف به مدت 6 ماه اعتبار آن با کوهرنگ قطع می شود و مردم منطقه از طریق شهرستان الیگودرز لرستان تردد می کنند.

کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و یکی از مناطق گردشگری فلات مرکزی ایران شناخته می شود.

محور گردشگری زاگرس میانی بین 5 استان ایجاد شود

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =