ایرنا نوشت: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون 32هزار تبعه افغانستان که بطور غیر مجاز وارد این استان شده بودند ، طرد و به کشورشان بازگردانده شدند.

خلیل همایی راد افزود: ان دسته از اتباع کشور افغانستان که بطور مجاز در شهرهای مختلف این استان سکونت دارند از خدمات لازم در حوزه های مختلف از جمله آموزشی و بهداشتی برخوردار هستند.

وی همچنین گفت : طی مدت یاد شده در راستای صیانت از امنیت پایدار و موجود این استان 534 قبضه سلاح غیرمجاز نیز کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 19 درصدی داشته است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: این استان سال گذشته بالاترین میزان کشف سلاح غیر مجاز را در طول سالهای قبل داشته که همین امر به نقش مهمی در کاهش هشت درصدی نزاع های دست جمعی داشته است .

همایی راد اضافه کرد : البته در کاهش نزاع های دستجمعی بحث فرهنگسازی و اقدام قضایی در قالب شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف نیز موثر بوده است .

وی همچنین از کشف مشروبات الکلی داخلی با 33 درصد افزایش و مشروبات خارجی را 31 درصد افزایش از دیگراقدامات انجام شده در این حوزه طی مدت یاد شده یاد کرد و اظهار داشت : این اقدامات موجب شده که ضمن بهبود شاخص امنیتی از آسیب های اجتماعی جدی در این استان جلوگیری شود .

همایی راد همچنین برگزاری تعداد 691 نشست شورای تامین در استان کرمان طی سال گذشته که علاوه بر تدابیر مبتنی بر پیش بینی و پیشگیری و مداخله سریع در بحران ، فاکتور مهمی در کاهش وقوع جرم است. 

این مقام امنیتی در خاتمه گفت : در واقع می توان گفت که دستگیری و حذف عناصر شرور خطرناک و سابقه دار، کاهش اطاله دادرسی ها و صدور سریع احکام قضایی، کشف سلاح ها و استفاده از ظرفیت طوایف و معتمدین که با ابتکار دادگستری انجام شد از جمله دلایل کاهش وقوع جرم و بهبود شاخص های امنیتی در استان کرمان است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =