سرمربی تیم سپیدرود رشت قرارداد خود را برای مقایسه با قرارداد سرمربی تیم ملی منتشر کرد اما بعضی نکات را در این زمینه فراموش کرده بود.

عرفان حاج‌بابایی- "دانش و علم کارلوس کی‌روش در مربیگری حتما بیشتر از من بوده که در پرتغال، رئال مادرید و منچستریونایتد کار کرده است." این را علی دایی می‌گوید. بهترین گلزن تاریخ دنیا، کسی که در دوران بازیگری 107 بار در بوندسلیگا بازی کرده و در دوران مربیگری هم با سایپا قهرمان لیگ برتر شده، در پرسپولیس به قهرمانی جام حذفی رسیده و مدتی هم سرمربی تیم ملی بوده و تنها به خاطر باخت خانگی به عربستان در تصمیمی کاملا سیاسی برکنار شده است.

او در واکنش به افشای قرارداد سرمربی تیم ملی به صراحت پشت کارلوس کی‌روش در آمد و گفت که اگر جای مسوولان فدراسیون فوتبال بود قرارداد او را تمدید می‌کرد.

در مقابل علی کریمی این روزها شمشیر را برای کی‌روش از رو بسته است. حتی بعد از حضور در برنامه 90، انجام گفت‌وگو در شوی هم‌بازی سابقش مهرداد میناوند و اتلاق "لات کوچه خلوت" به کارلوس کی‌روش به خاطر ارسال پیامک به فردوسی‌پور آرام نگرفته و دیشب دقایقی بعد از بازی پرسپولیس برابر الوصل امارات از قرارداد 3 میلیارد و 300 میلیون تومانی‌اش برای دو فصل و نیم با تیم سپیدرود رشت رونمایی کرد تا به فدراسیون به خاطر آپشن‌های قرارداد کی‌روش انتقاد کرده باشد.

هر چند علی کریمی در دوران بازیگری‌اش به خاطر مهارت‌های تکنیکی‌اش به محبوبیت رسید اما از او عجیب است که چطور با یک تجربه ناتمام با نفت تهران و ثبت 4 باخت، دو برد و دو تساوی و کسب هشت امتیاز از هشت بازی در سپیدرود این چنین خود را در مقام مقایسه با کی‌روش به عنوان موفق‌ترین مربی تاریخ فوتبال ملی قرار داده است.

به نظر می‌رسد کریمی به جای انتقاد از کی‌روش به خاطر بندهای قراردادش (که با توجه به کارنامه‌اش در فوتبال دنیا و عرف گنجاندن چنین قراردادهایی در فوتبال حرفه‌ای جهان) باید از خود این سوال را بپرسد که آیا برای او که هنوز به دلیل نداشتن مدرک، کارت سرمربیگری هم برایش صادر نشده امضای قرارداد هفتصد میلیونی برای نیم فصل و همچنین دو قرارداد یک ساله هر کدام به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان زیاد و عجیب نیست؟ کریمی باید بداند قراردادی که با تیم سپیدرود بسته و برخلاف انتظارها با نتایج خاصی هم همراه نبوده، نزدیک به مبلغ قراردادی است که وینفرد شفر با استقلال بسته است. کریمی اگر فکر می‌کند مبلغ قرارداد کی‌روش با این همه دستاورد برای فوتبال ایران که حداقلش جذب حدود یازده میلیون دلار از طریق پاداش فیفاست، زیاد است، باید نگاهی به رقم صفرهای قرارداد خود با سپیدرود بیندازد و آنگاه از فدراسیون و کی‌روش انتقاد کند.

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 762612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =