فارس نوشت: رئیس پلیس راهور ناجا در جلسه مشترک پلیس با مسئولان بیمه مرکزی که به منظور کاهش سوانح رانندگی برگزار شد گفت: در چند روز گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی ترددها بوده ایم.

سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا در این جلسه با اشاره به این که سالانه در جهان یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و 55 میلیون نفر مجروح می‌شوند افزود: دهه ایمنی راه‌ها که از سال 2010 میلادی آغاز شده است تا سال 2020 میلادی ادامه دارد که راهبرد اصلی آن کاهش سوانح ترافیکی است.

تصادف پژو با نیوجرسی در جاده خاوران

وی با اشاره به این که اوج تصادفات رانندگی را در سال 84 با 28 هزار کشته در ایران داشتیم گفت: این رقم خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته با 16 هزار نفر در سال گذشته کاهش یافت در عین حال در حوزه مجروحان شاهد افزایش شمار مجروحان بوده‌ایم.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که برای کاهش شمار کشته‌های تصادفات رانندگی باید معابر و ایمنی خودروها ارتقا یابد افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته تنها استانداردهای تولید خودروها کمی بهبود یافته است که همین امر مسوولیت و بار ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: پلیس راهور ناجا با تعامل بیمه مرکزی کار مشترکی را در زمینه فرهنگساری آغاز کرده است. در کنار این امر استفاده از فناوری‌های نوین نیز در دستورکار پلیس راهور قرار گرفته است و انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود در این عرصه عمل کنند.

رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: بیمه و پلیس یک خانواده هستند و صرفا یک تفکیک وظایف صورت گرفته است. می‌توانیم در زمینه کروکی‌‌های جعلی، اقدامات پیشگیرانه پلیس و جلسات مداوم در سطوح مختلف همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که در سطح کلان و جزء برای جلوگیری ار بروز خسارت بیشتر باید همکاری متقابل بین پلیس راهور و بیمه شکل گیرد تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در زمینه ترافیک، فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است.

رییس پلیس راهور ناجا به تصادفات رانندگی تابستان امسال اشاره کرد و گفت: 66 درصد تصادفات برون‌شهری در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است که این امر زنگ خطری برای رانندگان در روزهای پایانی سفرهای تابستانی است.

وی با بیان این که اقبال به استفاده از وسایل نقلیه شخصی در کشور افزایش قابل توجهی یافته است گفت: طی چند روز گذشته 15 درصد ترددها افزایش داشته است

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که کشته و مجروحان تصادفات رانندگی خسارات زیادی به کشور تحمیل می‌کنند افزود: باید نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها و خودروها اقدام جدی شود.

وی در پایان گفت: همکاری متقابلی بین بیمه مرکزی و پلیس راهور بزودی شکل می‌گیرد تا بتوان در حوزه‌های مختلف در کاهش تصادفات رانندگی نقش‌آفرینی شود.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =