مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: شهرداری‌ها بویژه شهرداری ارومیه بزرگترین بدهکار به سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مقصود مقدمی کیا، امروز(۳خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشودگی جرایم تامین اجتماعی استان گفت: کارفرماهای مشمول تامین اجتماعی مکلف اند لیست حق بیمه را به موقع و تا تاریخ ۹۷/۴/۱، به سازمان تحویل دهند.

وی افزود: اگر این اتفاق به موقع انجام نگیرد، از قبل لیست ده درصد و از قبل پرداختی ماهانه دو درصد، جریمه می شوند.

مقدمی کیا با بیان این که کارفرماهای خوش حساب با مراجعه در وقت معین می توانند از تمام بخشودگی جرایم استفاده کنند، ادامه داد: تسهیلات جرایم، استفاده از تقسیط ۱۲ ماهه و ۳۶ ماهه است.

این مسئول تصریح کرد: تا به امروز یک هزار و ۴۲۷ نفر برای استفاده از بخشودگی جرایم اعلام آمادگی کرده اند که اگر این آمار عملیاتی شود، ۱۲ میلیارد و نیم تومان، از جرایم بخشوده خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به بدهی های معوق این سازمان خاطرنشان شد: ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی معوق سازمان است که با بخشودگی جرایم، این رقم به ۶۳ میلیارد تومان می رسد.

مقدمی کیا با بیان این که یک سوم این بدهی ها متعلق به شهرداری ارومیه است، عنوان کرد: با توجه به این که بزرگترین بدهکارها به سازمان تامین اجتماعی شهرداری ها و به ویژه شهرداری ارومیه است، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان بدهی متلق به شهرداری مرکزی بوده که با پرداخت آن قسمت اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: سازمان نیز به مراکز درمانی بدهی بسیاری داشته و مابقی نیز تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت است.

این مسئول با بیان این که ۳۷۰ هزار و ۳۷۷ نفر بیمه شده اصلی در تامین اجتماعی آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: با احتساب خانواده بیمه شدگان، یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

مقدمی کیا در پایان افزود: درآمد سرانه استان رو به پایین بوده و میزان پوشش تامین اجتماعی در استان کم است، لذا با عضو مردم در صندوق تامین اجتماعی، می توان کمبود درآمد را جبران کرد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =