وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت: استارت آپ های کشور به زودی در راس تولید کنندگان درآمد و ثروت در اقتصاد ایران جایگاه ویژه ای پیدا خواهند کرد و به تبلیغات در سایر صنایع کوچک کمک می کنند.

به گزارش خبرآنلاین،محمد شریعتمداری، وزیر صنعت،معدن و تجارت در مراسم افتتاح رسمی شبکه "ایران کالا" در مرکز همایش های صدا و سیمااظهارداشت: این شبکه گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پررنگ تر می کند و در این راه قدم برمی دارد به نمایندگی از مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت از صدا و سیما برای این کار تشکر می کنم.

وی افزود: رشد منفی ۱۰ درصدی سال های گذشته در دو سال پیاپی، با گذشت زمان به همت صنعتگران و علی رغم فشارهای نظام سلطه از سال ۹۲ مجددا روند روبه رشد و مثبت گرفته است.

او با بیان اینکه در  ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: در صنعت رویش و ریزش وجود دارد که در این سالها رویش از ریزش فزونی گرفته است.به طوری که در ۱۰ ماهه شاهد تقاضای تاسیس ۱۶ هزار و ۶۰ واحد صنعتی جدید بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته که نشان دهنده امیدواری به آینده صنعت است.

شریعتمداری گفت: حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که بالای ۸۰ هزار واحد آن کوچک و متوسط است و نزدیک به ۴۰ هزار واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

او با بیان اینکه نوسازی صنعتی از اولویت های مهم صنعت کشور است، ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای نوسازی و بهسازی صنعتی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است،عنوان کرد: در بودجه ۹۷ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوق های صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: با گسترش it و ict تبلیغات در شبکه های اجتماعی، فضای وب و وبلاگها شکل گرفته است، اما تبلیغات هدفمند در قالب پلت فرم های تلویزیونی با استفاده از چهره های مشهور کشور و جلوه های هنری همچنان جایگاه خود را دارد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تاکید بر راه اندازی سایت اینترنتی پرقدرت این شبکه از نکات قابل توجه است، برند سازی مهم است اما فرهنگ مصرف کالای ایرانی بیش از تبلیغ یک برند خاص باید مورد توجه واقع شود.-- 

او گفت: با تبلیغ واقعی و مردم پسند، فرهنگ بازاریابی ایرانی باید در بین مردم توسعه یابد، علاوه بر تبلیغ کالا باید فرهنگ سازی نیز انجام شود.
شریعتمداری تاکید کرد: در عرصه تبلیغات کالای ایرانی دارای شبکه های جوان گسترده ای شده ایم، پویش "آری به کالای ایرانی" در تبلیغات شبکه های مجازی بسیار گسترده شد.

او افزود:شورای حمایت از برندسازی را در  مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت می کنیم و از برند سازی در اقتصاد ایران حمایت جدی خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در خدمت شبکه ایران کالا برای توسعه این شبکه است،عنوان کرد: این سازمان با به کارگیری NGO ها، همکاری با شهرداری ها، برگزاری نمایشگاه ها در این راه کمک می کند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت،یادآورشد: توانایی در ایجاد ارزش افزوده در بین جوانان وجود دارد، این توانایی شاید کمتر در تاریخ ایران شناسایی شده است. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =