نظر یک نماینده اصلاح‌طلب درباره طرح پیاپی سوال از روحانی در مجلس: سیاسی است

سایت کرمان نو نوشت: پس از منتفی شدن دو سوال از رییس جمهور در مجلس، حالا یکی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری از کلید خوردن سومین سوال از حسن روحانی خبر داده است.

یک روز پس از اینکه معاون پارلمانی رییس جمهور از منتفی شدن دو سوال طرح شده از سوی برخی نمایندگان از حسن روحانی خبر داد، حالا سید جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر و از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری خبر داده که تعدادی از نمایندگان مجلس طرح سوالی را درباره علل عدم‌شفاف‌سازی حقوق و دستمزد مدیران، وزرا و معاونین دولت در دستور کار قرار داده‌ و آن را امضا کرده‌اند.

در حالی برخی نمایندگان در حال تدارک سوال از حسن روحانی هستند که این اولین تلاش آن‌ها برای کشاندن رییس جمهور به مجلس نیست. پیش از این مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس که او هم به جبهه پایداری نزدیک است و  علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان در مجلس که جزو نماینده‌های اصولگرا به حساب می‌آید، به دنبال کشاندن روحانی به مجلس بودند که نتوانستند موفق شوند.

بر اساس قانون باید دست‌کم یک چهارم نمایندگان سوال از رییس جمهور را امضا کنند و پس از اعلام وصول در صحن، سوال به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌شود. پس از آن کمیسیون مربوطه از نمایندگان رییس جمهور برای پاسخ به سوالات دعوت می‌کند و اگر نمایندگان از توضیحات آن‌ها قانع نشدند، رییس مجلس سوالات را برای رییس جمهور می‌فرستد.

دو سوال قبلی پس از توضیحات نمایندگان رییس جمهور منتفی شدند اما انگار پایداری‌چی‌ها در مجلس قصد بی خیال شدن را ندارند.

احمد حمزه، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس در این خصوص می‌گوید که نمایندگان براساس قانون حق دارند از رییس جمهور سوال بپرسند اما اینکه چقدر این سوالات در راستای منافع ملی است، جای بحث دارد.

وی اضافه می‌کند که در سال‌های اخیر برخی نمایندگان به هر بهانه‌ای طرح سوال از رییس جمهور و وزرا را کلید می‌زنند که باعث شده این قضیه لوث شود.

او در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کنید طرح پیاپی سوال از روحانی سیاسی باشد، می‌گوید ما هم چنین فکری به ذهنمان خطور کرده، چرا که بیشتر عزیزانی که برای امضا جمع کردن در این رابطه تلاش می‌کنند، به جبهه پایداری نزدیک هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =